Ayaan Hirsi Ali: az iszlám egy politikai mozgalom

Dán Néppárt, 2010. október 17., EuropeNews

Dán nyelvről angolra fordította: HRC/EuropeNews

„Nincs értelme annak, hogy különbséget tegyünk az iszlám és az iszlamizmus között. Valószínűleg valaki majd megpróbálja azt mondani, hogy az iszlám egy normális vallás. Azonban az iszlám természeténél fogva egy politikai mozgalom és a vallási dimenziója csak kozmetika.”

Ayaan Hirsi Ali  minden egyes szót nyugodtan, gondosan, barátságos tökéletességgel ejt ki. Érzékeny arra, ami: egy értelmiségi, akinek szerencséje volt, hogy olyan iskolában tanulhatott, amit a mai napig egy jó, alapos oktatás jellemez és amely azt nyújtotta, amit úgy szoktak nevezni, hogy „brit Kelet-Afrika.”

Annak a hotelnek a lakosztályában beszélgetünk, ahol  egy órával a Hering Kongresszusi Központban a Dán Néppárt képviselői számára tartandó beszéde előtt megszállt.

És azt veszem észre, hogy ideges az előadás miatt. Egészen biztos, hogy 800 ember és  a teljes dán média ott lesz, de azt gondoltam, hogy már hozzászokott a hasonló nagy eseményekhez Hollandiában, Amerikában, Nagy-Britanniában, Franciaországban. Azonban rájöttem, hogy ez nem valódi idegesség, hanem inkább szerénység a sorra kerülő fontos beszéd miatt, mely a valóban nagyokat jellemzi.

És Ayaan Hirsi Ali egyike ezeknek a nagyságoknak. Az esemény előtt, amikor Pia Kjarsgaard és Jeanie Norhave kabinetfőnökkel fogadtuk őt, Jeanie félig viccesen megkérdezte, hogy meg kell e hajolnia a vendég érkezésekor.  Megegyeztünk, hogy ez nem szükséges, mivel Ayaan Hirsi Ali nem egy királynő. … Bár Ayaan Hirsi Ali nem egy királynő, de azokkal a tulajdonságokkal rendelkezik – mintha ő lenne Sába királynője- ami azt a benyomást kelti az emberekben, hogy még ha nem is hajolnak meg előtte, de legalább komolyan vegyék.

Fő ügyének az iszlám írásokkal és előadásokkal történő leleplezését tekinti. Ezt nyugodt, barátságos és mosolygós módon teszi, soha nem veszítve el a vérmérsékletét. Olyan pszichológiai erőről tesz mély benyomást, mely az ellenfeleit arra készteti, hogy máskor átkozzák őt.

Ayaan Hirsi Ali

„Nem látok reményt arra, hogy megváltoztassuk az imámokat… abban reménykedem, hogy el fogom érni a muszlim nőket, akiket tudatlanságban tartanak, és meg tudom velük értetni, hogy a sárián kívüli élet sokkal gazdagabb,” mondja Ayaan Hirsi Ali.

„Nehezen tudom megérteni, hogy tulajdonképpen miért nem részesülök  mindenkitől segítségben a nyugaton. Furcsának tűnik, hogy főképp a nyugati, értelmiségi elit elég nyilvánvalóan nem érti, hogy milyen veszélyt jelent az iszlám az egész nyugati életmódra.”

“Az is meglep, hogy a keresztények nem tesznek nagyobb erőfeszítést arra, hogy megtérítsék a muszlimokat. Valaki csodálkozhat azon, hogy ateistaként miért mondom ezt. De tudom, hogy a több millió muszlim számára egy olyan élet, melyben nincs jelen valamilyen spirituális dimenzió, elképzelhetetlen. Egy olyan élet, melyben nincs jelent egy isten, lehetetlen. Ez túl nagy lépés lenne a számukra. Sokan nem lennének képesek hit és egy gyülekezet nélkül élni és ezért a kereszténység egy vonzó alternatívát jelenthetne számukra az iszlámmal szemben.”

Ayaan Hirsi Ali a nőket tekinti kulcsnak, hogy le lehessen számolni az iszlámmal- mégha pontosan a nők –az anya és a nagymama- voltak azok, akik a gyerekkorában pontosan ennek ellenkezőjét tették: ők voltak azok, akik elszántan ragaszkodtak az iszlámhoz.

„Az apám volt az, aki azt szerette volna, hogy én és a nővérem iskolába járjon. És az anyám volt az, aki figyelmeztette, hogy >>Ha iskolába mennek és elkezdenek tanulni, akkor meg fognak változni – el fogják hagyni a hagyományunkat. << És igaza lett. Azért, hogy a sáriát a muszlim családokon belül a megfelelő helyen lehessen tartani, nem szabad a lányokat iskolába küldeni… De egyre növekvő fejlődést lehet látni az iszlám világban és nyugaton, ahol egyre több lány kap képzést és ezért nagyon nehézkessé válik a férfiaknak a tudatlanságban tartani őket.”

“De hogyan illik bele abba a képbe, hogy sok tanult női iszlamista van nyugaton?”  kérdeztem Ayaan Hirsi Alit.

„Nos, van különbség oktatás, és oktatás között… Ezek a nők, akiket teljesen jól ismerek a nyilvános találkozókról, tudatosan kiállnak egy politikai mozgalom mellett, és utópikus elképzeléseik vannak egy olyan Paradicsom-szerű társadalomról, ahol a sária van érvényben és ők a misszionáriusok. Másrészről pedig, a képzés, amiről én beszélek az a fajta képzés, ahol az ember független és szabad emberi lénnyé válik, ami szükségszerűen bekövetkezik azáltal, ha valaki tudásra tesz szert és kritikus kérdéseket kezd el feltenni- a Koránnal kapcsolatban is.

“Azoknak a nőknek és férfiaknak, akik nyugatra jönnek, azt mondja a Muszlim Testvériség az imámokon keresztül, hogy <<Hívők vagytok a hitetlenek között. Erőfeszítéseket kell tennetek most arra, hogy az igaz hit megvesse a lábát.>> Ezeknek az imámoknak ez azt jelenti, hogy az újonnan jöttekkel meggyűlöltetik annak az országnak az életstílusát, amibe megérkeznek. És milyen ellenállással találkoznak nyugaton? Sajnos nem sokkal. Ehelyett amikor mecseteket akarnak építeni „megértésre” lelnek a hatalom részéről . Azt hiszik, hogy így megnyerhetjük a szeretetüket. Azonban a muszlimok között ez a megközelítés a gyengeség jelének számít.”

„Ehelyett a következőt kell nekik mondanunk: ha a sária igazságosságot és az igazat jelenti, akkor –minek jöttök ide? Miért nem olyan helyre utaztok, ahol a sáriát már bevezették, ami számotokra maga a mennyország lenne? Amikor valaki ezt mondja, akkor azt „iszlamofóbnak” nevezik, míg valójában ezek az emberek olyan valakik, akik a szabadságért harcolnak. Mivel nem egy vallás, hanem egy politikai mozgalommal szemben tanúsítanak ellenállást. És ahogyan legitim volt egy liberális számára az, hogy a kommunizmus ellen beszéljen, hasonlóan legitim az, ha valaki az iszlám ellen beszél.”

„Ezért az iszlám és az iszlamizmus közötti különbségtételt pusztán kozmetikázásnak tartom. Ennek csupán stratégiai okai vannak, melyet sajnos a nyugati vezetők támogatnak –Bush és Obama elnöktől az európai politikusokig mindenki. Azon dolgoznak, hogy tisztára mossák a dzsihádot azáltal, hogy azt mondják, hogy az iszlám a béke vallása – valamifajta meditáció, vagy jóga… De ez csak egy illúzió. Miután az iszlám követője lettél, az iszlám törvényeknek engedelmeskedsz, ami a sária,” mondja Ayaan Hirsi Ali. „Az iszlám behódolás.”

Ezután az érdekelt, hogy Ayaan Hirsi Ali hogyan látja, van e remény Európa számára, az erőteljes iszlám előrenyomulást látva:

„Öt évvel ezelőtt, amikor elhagytam Hollandiát, csalódott voltam. De most 2010-ben látok reményt Európa számára. Látok reményt, akkor amikor a svájciak a minaretek ellen szavaztak, amikor Geert Wilders kívülről támogatja a holland kormányt, amikor az emberek megmozdulnak a Ground Zero mecset ellen, amikor a franciák betiltják a burkát és a nikábot és amikor az óvatos németek nyíltan elkezdenek párbeszédet folytatni [az iszlámról]. Úgy érzem, hogy az emberek kezdenek felébredni. És soha nem szabad félnünk attól, hogy kimerjük mondani azt, ahogy a dolgok vannak. Vissza kell vinni a politikát oda, ahova való – ne változtassuk meg a rendszereinket azért, hogy alkalmazkodjunk az iszlámhoz.”

„Röviden, világosan: már most el kell döntenünk, hogy a sáriát vagy a demokráciát akarjuk. … azokat a szabályokat akarjuk, amik mindenkire vonatkoznak, vagy behódolunk a sáriának. Pontosan ez a kérdés.”

Print Friendly, PDF & Email

Rövid URL: http://www.dzsihadfigyelo.com/?p=1204

Bejegyzés: on 2010. okt. 19.. A bejegyzés kategóriái: Ayaan Hirsi Ali, Szólásszabadság. A hozzászólásokat követni lehet: RSS 2.0. Szólj hozzá, vagy hagy trackbacket a bejegyzéshez

fascistbook

Legutóbbi bejegyzések

Bejelentkezés | Szerkesztő Gabfire themes