Nagy-Britannia: iszlám jön, kereszténység megy

Nagy-Britanniában egy keresztény alkalmazott pert indított mivel fundamentalista muszlimok szisztematikus zaklatása miatt elvesztette a munkáját.

Egy mérföldkőnek számító bírósági ügyben, Nohad Halawi, a londoni Heathrow repülőtér egykori alkalmazottja, arra hivatkozva, hogy a keresztény alkalmazottakat – köztük őt is – vallási meggyőződésük miatt hátrányosan megkülönböztették beperelte korábbi munkáltatóját, mivel az jogellenesen bocsájtotta el.

Halawit a Keresztény Jogi Központ (KJK) segíti, egy olyan szervezet, amely jogi támogatást nyújt az Egyesült Királyságban élő keresztényeknek. A KJK azt mondja, hogy az eset fontos jogi kérdéseket vet fel, többek között azt, hogy a munkaadók a muzulmánokat és keresztényeket eltérő bánásmódban részesítik-e.

Halawi, aki 1977-ben emigrált Libanonból Nagy-Britanniába azt mondta a London Telegraph újságnak, „hogy azt mondták neki, hogy a pokolra fog kerülni a vallása miatt, hogy a zsidók felelősek a szeptember 11-ei terrortámadásért, és hogy a barátja sírásban tört ki amiatt, hogy a kereszt viselése miatt terrorizálták.”

Halawi 13 éve dolgozott a repülőtéren egy Duty Free shopban parfümárusként. Halawit júliusában bocsájtották el, miután öt muzulmán azt állította róla, hogy „iszlám-ellenes.”

Halawi azt mondja, hogy a muzulmánokkal akkor kezdődött a problémája, miután megvédte az egyik keresztény barátját, aki a boltban vele együtt dolgozott, és akit azért zaklattak a muzulmánok, mert olyan nyakláncot viselt, amin egy kereszt volt.

A dolgok akkor fordultak rosszabbra, amikor Halawi egy muszlim munkatársát „allawhi”-nak nevezte, vagyis „Isten emberének” arabul. Ugyanakkor egy másik alkalmazott, aki hallotta a megjegyzést, úgy értette, hogy azt mondta „alawi”, ami az iszlámnak azon ága, amelybe ő is tartozik. A félreértés heves vitához vezetett, amely után Hawalit felfüggesztették, majd kirúgták.

Halawi azt mondja, folyamatosan panaszkodott a vezetőségnek, hogy muszlim munkatársai részéről vallási mocskolódásnak és zaklatásnak van kitéve, akik közül – a KJK állítása szerint – néhányan odáig elmentek, hogy úgy gúnyolódtak vele, hogy „szaros Jézus”. Azt mondja egy „szélsőséges” muszlim csoport volt az elkövető, és több más alkalmazott is aggódik amiatt, hogy ha ez a muzulmán csoport ellenük fordul, akkor veszélyben lehet az állásuk.

„Egy ember behozta a Koránt és ragaszkodott hozzá, hogy elolvassam, egy másik pedig iszlám szórólapokat hozott és odaadta őket más alkalmazottaknak is”, mondta Halawi a London Telegraph-nak. „Azt is mondták, hogy szeptember 11-e az amerikaiak érdekeit szolgálta, és hogy gyűlölik a Nyugatot, de idejöttek azért, hogy áttérítsék az embereket az iszlámra … Ez elvileg egy keresztény ország, de úgy tűnik, hogy a törvények a muzulmánok oldalán állnak”, mondta Halawi.

Andrea Minichiello Williams, a KJK igazgatója egy nyilatkozatban azt mondta, hogy ez a legsúlyosabb eset, amivel eddig találkozott, és hogy „ez nagy horderejű kérdéseket vet fel.”

„Először is az iszlám fundamentalizmus mértéke, amely az Egyesült Királyságba történő legfőbb belépési pontnál megtalálható. Másodszor ott van a vallási diszkrimináció nagyon is valós témája, ami előtt úgy tűnik, hogy a hatóságok behunyják a szemüket, az aktuális munkajogi törvényekben meglévő kiskapukra hivatkozva.” mondta Williams.

A Halawi eset azon aggályok közepette történik, amikor Nagy-Britanniában a kereszténység egyre inkább veszít a fontosságából, míg az iszlám rohamosan terjed és a muzulmánok egyre magabiztosabbá válnak.

David Simpson brit parlamenti képviselő például arra figyelmeztetett, hogy amíg a kereszténységgel szemben megengedett a kritika és mocskolódás, addig az iszlám különleges védelmet élvez az Egyesült Királyságban.

2011. májusában egy Alsóházi vita során, amely a keresztényekkel az egész világon történő bánásmódról szólt, Simpson a következőt mondta: „Úgy tűnik, hogy az Egyesült Királyságban az emberek azt tehetnek a kereszténységgel, amit csak akarnak – kritizálhatják, vagy káromolják Krisztus nevét – mindaddig, amíg nem sértegetik az iszlámot is. “

Londonban, a Harrow Tanács nagy tiltakozási hullámot indított el, miután bejelentették, hogy azt tervezik, hogy a kerület 52 állami általános iskolájában csak iszlám halal ételt fognak felszolgálni. A szülők felháborodtak azon, hogy olyan húst akarnak a gyerekekre ráerőltetni, amit az iszlám saría törvényeknek megfelelően készítették el. Eközben a British Airways repülőn felszolgált ételei hamarosan halal ételek lesznek. A légitársaság azt is bejelentette, hogy a muszlim személyzet viselhet fátylat – a keresztény alkalmazottak azonban nem viselhetnek keresztet.

Nagy-Britanniában a muszlim busz- és taxisofőrök azt mondják a vak utasoknak, hogy nem szállhatnak fel a „tisztátalan” kutyájukkal a buszra. Az, hogy a vakvezető kutyákat vallási alapon nem engedik felszállni annyira elterjedt, hogy a közelmúltban még az angol Felsőház is foglalkozott vele.

Rowan Williams, Canterbury érseke, bírálta a politikailag korrekt tisztviselőket, azért hogy eltávolították a karácsonyi ünnepekből a karácsonyi énekeket és betlehemezést, annak érdekében, hogy megbékítsék a muszlimokat. Azt írta: „Évente ismétlődő fárasztó kísérletek vannak arra, hogy Nagy-Britanniában a betlehemezést vagy a karácsonyi dalok nyilvános éneklését betiltsák vagy hogy elbátortalanítsák az embereket ettől más vallások feltételezett érzékenysége miatt. Azonban nem veszik észre, hogy más vallások és kultúrák emberei szeretik ezt és tisztelik azt az üzenetet, amit közvetít. “

Nagy-Britanniában az iszlám politikailag korrekt erősítése a kereszténység kárára a 2006-os faji és vallási gyűlölet törvénnyel már intézményesült. Ezt a törvényt azért alkotta meg a brit kormány, hogy az országban csillapítsa a gyorsan növekvő muszlim népesség miatti vallási feszültségeket. (Nagy-Britanniában mintegy 2 500 000 muzulmán él, amely Németország és a Franciaország után a harmadik legnagyobb muzulmán népesség Európában.)

Az új törvény bűncselekménnyé nyilvánítja azt, ha valaki vallási alapon szándékosan gyűlöletet szít, és ez az abszurditás határait súroló fanatizmushoz vezetett.

Nottinghamben, például a Greenwood Általános Iskola eltörölt egy karácsonyi betlehemes játékot, mert az zavarta az Eid al-Adha muzulmán fesztivált. Scarborough-ban a Yorkshire Coast College eltávolította a karácsony és húsvét szavakat a naptárjából azért, hogy ne sértsék meg a muszlimokat. Skóciában a Tayside-i Rendőrség bocsánatot kért azért, mert egy német juhász kölyökkutyát szerepeltetett annak a kampánynak a részeként, amelyben népszerűsíteni akarták az új nem segélyhívásra alkalmas számukat. A képeslapok potenciálisan sértőek a város 3000 fős muszlim közössége számára: az iszlám jogi hagyomány a kutyákat tisztátalannak tartja.

Glasgow-ban, egy keresztény rádió show műsorvezetőjét kirúgták, miután egy muzulmán és egy keresztény között vita tört ki arról, hogy vajon Jézus-e „az út, az igazság és az élet.” Birmingham-ben két kereszténynek azt mondta a rendőrség, hogy „itt nem lehet prédikálni, mivel ez egy muszlim terület.” Cheshire-ben, az Alsager-i Középiskola két diákját megbüntette a tanár, mivel a vallási oktatás részeként nem voltak hajlandóak Allahhoz imádkozni. Szintén Cheshire-ben történt, hogy egy 14 éves római katolikus lányt, aki az Ellesmere Port Katolikus Középiskolába járt, iskolakerülőnek bélyegezték meg a tanárok, mivel nem volt hajlandó úgy öltözködni, mint a muzulmánok, nem volt hajlandó meglátogatni egy mecsetet.

Liverpoolban egy keresztény házaspár kénytelen volt eladni a hoteljét, miután egy muszlim női vendég azzal vádolta meg őket, hogy sértegették őt egy, az iszlámról kialakult vita során. Londonban, Rory Bremner, egy politikai komikus azt mondta, hogy minden alkalommal, amikor ír egy vázlatot az iszlámmal kapcsolatban, attól tart, hogy a saját halálos ítéletét írja meg. Ugyanakkor, a Scotland Yard azt mondja, hogy azok a muszlimok, akik cipőt dobnak egy másik személy felé , nem követnek el bűncselekményt, mert ez a gyakorlat iszlám szimbolizmus.

Kentben, a rendőrségnek megtiltották, hogy rákérdezzen a „keresztnévre”, mivel ez a kérdés sértheti a muszlimokat. A Kent-i Rendőrkapitányság 62 oldalas ’Hit és Kultúra Forrás’ című útmutatója azt mondja a tiszteknek, hogy „személy- és családnevet” használjanak a „keresztnév” helyett. Kelet-Londonban, Tower Hamlets városi tanácsának valamennyi választott tagjának azt mondták, hogy a muszlim Ramadán hónap ideje alatt a nappali órákban ne egyenek a városházán tartott találkozók során. Különleges intézkedések történtek azzal kapcsolatban is, hogy megszakítsák a Tanács üléseit azért, hogy a muzulmánok tudjanak imádkozni. Közben a tanács a karácsonyi party-t „ünnepi étkezéssé” nevezte át.

Máshol Nagy-Britanniában, egy nevelőanyát kivettek a szociális szolgáltatások nyilvántartásából, mert lehetővé tette egy a gondozásában levő muszlim lánynak, hogy áttérjen a kereszténységre. A tisztviselők azt állítják, hogy a nő, aki az elmúlt tíz évben több mint 80 gyermek gondját viselte, nem teljesítette azon feladatát, hogy megőrizze a lány vallását, és le kell állítani a térítéssel. Úgy döntöttek, hogy a 17 éves lánynak, hat hónapra távol kell maradnia a templomtól.

Egyes brit börtönökben, a radikális muszlim bandák bevezették a saría törvényeket a nem muzulmán foglyokra vonatkozóan is, akiket így nem hallgathattak nyugati zenét, le kellett venniük a női képeket a cellájukban, és fel kellett hagyniuk a kolbász evéssel. A bandák azt is megpróbálták, hogy erőszakkal áttérítsék a foglyokat az iszlámra.

Leedsben, egy magas biztonsági fokozatú börtönben több mint 200 muszlim fogoly több millió font kártérítést követel annak ellensúlyozására, hogy a Ramadán hónapban sonkás szendvicset szolgáltak fel a számukra. Azt mondják, hogy azzal, hogy olyan húst szolgáltak fel, amit az iszlám tilt megsértették az emberi jogaikat. Ehhez hasonlóan a muszlim szexuális bűnözők a brit börtönökben azt kérik, hogy mentsék fel őket a börtönben zajló kezelési program alól, mert az iszlám szerint „a bűnözőknek nem kell beszélniük a bűncselekményről”

Nyugat-Yorkshire-ben egy villanyszerelőnek, aki egy wakefield-i lakásszövetkezetnek dolgozott azt mondták, hogy ki fogják rúgni, amiért egy kis keresztet helyezett el az autója műszerfalán. A munkáltatója szerint a kereszt sértő lehet a muszlimok számára: „Wakefield és a kerületi lakásügy semleges álláspontot képvisel. Most már különböző vallások, új kultúrák vannak. Minden hitet és látásmódot, tiszteletben kell tartanunk.”

Londonban, a BBC szeptemberben elhagyta a Kr. e. (Krisztus előtt) és AD (ami latinul „az Úr évében”), terminusokat és azokat a „vallásosan semleges” időszámításunk előtt/szerint terminusokkal helyettesítette. A BBC a következőképpen indokolta a lépést: „Mivel a BBC elkötelezte magát a pártatlanság mellett, helyénvaló, hogy ne használjunk olyan kifejezéseket, amelyek a nem keresztényeket sértik vagy elidegenítik.”

Michael Nazir-Ali anglikán püspök, aki a muszlim szélsőségesek halálos fenyegetései miatt lemondott a Rochester püspöke címről, azt mondta a BBC lépéséről, hogy „a kultúránk keresztény alapjainak, nyelvének és történelemének lebutítása.”

Soeren Kern, Hudson New York, 2011. december 1.

Print Friendly

Rövid URL: http://www.dzsihadfigyelo.com/?p=4678

Bejegyzés: on 2011. dec. 5.. A bejegyzés kategóriái: Anglisztán, Legfrissebb, Soeren Kern. A hozzászólásokat követni lehet: RSS 2.0. Szólj hozzá, vagy hagy trackbacket a bejegyzéshez

Keresés az archívumban

Keresés dátum alapján
Kategória kiválasztása
Keresés a Google-n

Képgaléria

Bejelentkezés | Szerkesztő Gabfire themes