Franciaország iszlamizálódása 2012-ben 2.rész/2

A cikk első része itt.

Júliusban a szocialista kormány elkezdte visszafizetni politikai adósságát a muszlim közösségnek azzal, hogy „a francia iszlám fokozatos kiépítése” első lépéseként Párizsban hivatalosan megnyitott egy új mega-mecsetet.

A 2000 négyzetméter alapterületű, háromemeletes mega-mecset, amely Párizs északi külvárosában, Cergy-Pontoise-ben található, méreteit tekintve nem csak hatalmas, hanem jól látható és jelképes is: a toronymagas minaret, amelyet a kritikusok szerint szándékosan terveztek úgy, hogy megváltoztassa a külváros látképét azáltal, hogy magasabb, mint bármely templomtorony a környéken, a „franciaországi iszlám új szimbólumává” válhat.

Manuel francia belügyminiszter, aki július 9-én Hollande francia elnök nevében beszélt a mecset felavatási ünnepségen, megfogalmazta a szocialista kormányzat politikáját a Franciaországban építendő új mecsetekkel kapcsolatban: „Egy mecset, amikor felépül a városban, egy egyszerű dolgot mutat: az iszlámnak helye van Franciaországban. “

Augusztusban a francia kormány bejelentett egy tervet arra vonatkozóan, hogy növelje a rendőri jelenlétet Franciaország 15 leginkább bűnözés sújtotta területén, annak érdekében, hogy visszaszerezze az állami ellenőrzést az ország úgynevezett „no-go” övezetei felett. Ezek olyan muszlimok uralta környékek, amelyek nagymértékben tiltott területnek számítanak a nem-muzulmánok számára.

A bűnözéssel fertőzött körzetek, amelyeket a francia belügyminisztérium Elsődleges Biztonsági Övezeteknek (Zones de Sécurité Prioritaires vagy ZSP) nevez, Párizs, Marseille, Strasbourg, Lille és Amiens muszlimok lakta részeit foglalja magában

A törvénytelenségek felszámolása ezekben a városrészekben szeptemberében kezdődött. Manuel Valls francia belügyminiszter rohamrendőröket, nyomozókat és hírszerzési ügynököket vetett be a kijelölt területeken. Abban reménykednek, hogy az „észak-amerikai stílusú” bűnözés elleni háborúval sikerülhet megelőzni azt, hogy Franciaország elszegényedett külvárosaiban eluralkodjon a zűrzavar. Ha az új politikai eredményeként csökken a bűnözés, akkor Valls várhatóan további 40 ZSP-t fog megnevezni még 2013 nyara előtt.

Ezen új ZSP-k közül sok olyan muzulmán környék, amelyet a korábbi francia kormányok Érzékeny Városi Körzeteknek (Zones Urbaine Sensibles vagy ZUS) tekintettek – ezek „no-go” övezetek a francia rendőrség számára.

A legutóbbi számadatok szerint összesen 751 Érzékeny Városi Övezet létezik. Ezekről egy átfogó lista megtalálható a francia kormány honlapján, komplett műholdas térképekkel és pontos utcára lebontott határvonalakkal. A becslések szerint 5 000 000 muzulmán él ezekben az Érzékeny Városi Övezetekben – Franciaország azon részein, amelyek felett a francia állam már elvesztette az irányítást.

Szintén augusztusban történt, hogy Amiens elszegényedett Fafet-Brossolette kerületében mintegy 100 muzulmán fiatal kezdett el tombolni miután a rendőrség letartóztatott egy férfit, akinél nem volt vezetői engedély. A muszlimok a letartóztatást „érzéketlennek” találták, mivel a környék több lakosa éppen egy 20 éves algériai fiatal, Nadir Hadji temetésére tartott, aki augusztus 9-én egy motorbaleset során vesztette életét. Később derült ki, hogy a rendőrséget egy észak-amiens-i ingatlanhoz hívták ki, mivel „fiatalok” fel akartak gyújtani egy autót. A rendőrség benzin bombák készítésének összetevőit találta, beleértve az üres palackokat és egy kanna benzint – ezért volt a letartóztatás.

Az augusztus 12-13-ai zavargásokra válaszul, mintegy 150 rendőrt és rohamrendőrt vezényeltek a Fafet környékre. Könnygázt, gumilövedékeket használtak és még egy helikoptert is bevetettek, miután a muszlim fiatalok este kilenctől hajnal négyig söréttel, tűzijátékokkal és egyéb lövedékekkel lőttek rájuk.

Legalább 16 rendőr sebesült meg a csetepatéban, egyikük súlyosan. A „fiatalok” egy középiskolai menzát, egy fiatalkori bűnözés elleni sporttermet, egy szabadidő-központot, egy óvodát, valamint 20 autót és 50 szemest is felgyújtottak vagy megsemmisítettek. A megrongált, vagy megsemmisített szerkezetek javítási vagy helyreállítás költsége körülbelül 6.000.000 euró (1,8 milliárd Ft). (Fotók itt.)

Gilles Demailly, Amiens szocialista polgármestere azt mondta, hogy az erőszak a törvénytelenségbe történő lesüllyedést tükrözi, melyet egyre fiatalabb bajkeverők követnek el: „Voltak rendszeres összetűzések, de már évek óta nem volt olyan éjszaka, amely olyan erőszakos lett volna, mint ez és ahol ennyi kárt okoztak volna. Az összecsapások nagyon erőszakosak voltak.” Hozzátette: „Hónapok óta kérik tőlem azokat az eszközöket, amelyekkel enyhíteni lehet a környék problémáit, mivel a feszültség kézzel fogható. Olyan fiatalokból álló bandák vannak, akik azt játsszák, hogy gengszterek és akik a területet „no-go” övezetté alakították. Többé nem tudsz pizzát rendelni, vagy nem találsz olyan orvost, aki házhoz jönne.”

Az amiens-i összecsapásokat több mint öt napig tartó erőszak követte a délnyugat francia város, Toulouse rivális muszlim bandái között. (A hivatalosan ZUS „no-go” övezetnek minősített) Bagatelle kerület rendőrsége a muszlimok közötti erőszakot két15-20 éves fiatalokból álló banda közötti „egyfajta gerilla-háborúnak” jellemezte. Az erőszak láthatóan „kábítószer-kereskedők közötti leszámolás, valamint régi neheztelés, amit az unalom és a Ramadán hónap tüze súlyosbít.”

Augusztus 14-én két bagatelle-i imám utcai felvonulást szervezett azért, hogy felszólítsa a fiatalokat az erőszak beszüntetésére. A helyi média szerint a környék lakosai ismerik az elkövetők nevét, de „a megtorlástól való félelem miatt senki sem mer beszélni.” Bagatelle megbízott imámja, Siali Lahouari szerint „úgy néz ki, mintha Boszniában vagy Afganisztánban lennének, nem pedig Mirail-ban [Toulouse egyik elővárosában].”

Szeptemberében Manuel Valls francia belügyminiszter hivatalosan felavatta a Strasbourgi Nagymecsetet, Franciaország valaha épített második legnagyobb mecsetét. A strasbourgi mega-mecset 1 300 négyzetméter alapterületű, és 1500 hívőnek ad otthont, és valamivel kisebb, mint a Párizs déli külvárosi részén található hatalmas courcouronnes-i d’Évry Nagymecset.

A szeptember 27-én tartott felavatási ünnepségen, Valls a következőt mondta: „A franciaországi muszlimok gratulálhatnak maguknak amiatt az egyedülálló minta miatt, amit építenek. A francia iszlám békességén keresztül tündököl. A mecset kevesebb mint két kilométerre helyezkedik el a Notre-Dame Székesegyháztól, ez teljes jogot biztosít az iszlámnak Franciaországban.”

Azonban Valls az iszlamistákat is figyelmeztette: „A gyűlöletprédikátoroknak, a maradiság partizánjainak, a fundamentalistáknak, azoknak, akik támadják az értékeinket és intézményeinket, akik tagadják a nők jogait, ezeknek az embereknek nincs helyük a Francia Köztársaságban. Azoknak, akik azért vannak itt, hogy elutasítsák a törvényeinket, hogy támadják társadalmunk alapjait, nem kell itt maradniuk. Nem fogok habozni, hogy kiutasítsam azokat, akik azt állítják, hogy az iszlámot képviselik, de azáltal, hogy nem tisztelik a Francia Köztársaság törvényeit és értékeit komoly veszélyt jelentenek a közrendre.”

Októberben Vierzon városában alakult ki feszültség egy üres templom mecsetté alakítása miatt. A vita a Saint-Eloi, egy munkásosztály lakta környéken található kis templom marokkói és törökországi bevándorlók általi átvétele miatt tört ki.

A vierzon-i római katolikus hivatalnak hat templomot kell fenntartania, miközben a templomba látogatók száma egyre jobban csökken, ezért azt mondták, hogy nem tudják fenntartani a Saint-Eloi templomot. Most 170 000 Euróért (kb. 50 millió Ft) el szeretnék adni az épületet egy marokkói muszlim szervezetnek. A szervezet tagja mecsetté akarják alakítani a templomot.

A Le Nouvel Observateur francia hetilapnak adott interjúban, Alain Krauth, a Vierzonban található legnagyobb katolikus templom plébánosa azt mondta, hogy „A keresztény közösség többé már nem olyan jelentős, mint amilyen a múltban volt. Amennyiben mérsékelt muszlimok veszik meg a Saint Eloi templomot, akkor csak örülhetünk annak, hogy a vierzon-i muszlimok képesek ünnepelni a vallásukat. ” Ezen megjegyzéseit azok a helyi polgárok, akik ellenzik a templom mecsetté alakítását nagy felháborodással fogadták.

Szintén októberben történt, a közeli Poitiers városban, hogy a Generation Identity konzervatív ifjúsági csoport mintegy 70 tagja a város muzulmánok által sűrűn lakott Buxerolles kerületében elfoglalt egy mecsetet. Az október 21-én a hajnali órákban történt akciónak az volt a célja, hogy tiltakozzon az iszlám egyre növekvő befolyása ellen Franciaországban.

A tiltakozók felmásztak a mecset tetejére (fotók itt), és kifeszítettek egy bannert, amelyen a szimbolikus „732 Generation Identity” szöveg állt – utalás 732-re, amikor Martell Károly Poitierstől északra megállította a hódító muszlim hadsereget (úgy is nevezik, hogy a tours-i csata).

Novemberében egy közvélemény-kutatás megállapította, hogy Franciaországban az emberek többsége úgy véli, hogy az iszlám túl befolyásos a francia társadalomban, és a megkérdezettek csaknem fele úgy véli, hogy a muzulmánok veszélyt jelentenek a nemzeti identitásukra.

A felmérés az iszlám franciaországi megítélésének jelentős romlását mutatta. Az eredmények azt is kimutatták, hogy a francia szavazók egyre nyugtalanítóbbnak tartják a muszlim országokból történő tömeges bevándorlást, amelyet egy olyan politikai és kulturális elit ösztönöz Franciaországban, akik elkötelezték magukat egy multikulturális társadalom létrehozása mellett.

A francia IFOP közvélemény-kutató intézet által végzett felmérés, amelyet a jobbközép Le Figaro napilap október 24-én tett közzé, azt mutatta, hogy a franciák 60%-a úgy véli, hogy Franciaországban az iszlám „túl láthatóvá és befolyásossá vált” – egy két évvel korábbi felmérésben ez az arány 55% volt.

A felmérés azt is kimutatta, hogy a franciák 43%-a a muszlim bevándorlók jelenlétét veszélyesnek tartja a francia nemzeti identitásra vonatkozóan, míg csupán 17% mondja azt, hogy gazdagítják a társadalmat.

Ezen kívül az emberek 68%-a Franciaországban a muszlim integrációval kapcsolatos problémák miatt azokat a bevándorlókat hibáztatja, akik nem hajlandóak integrálódni (két évvel ezelőtt ez az arány 61% volt), és 52% a kulturális különbségeket teszi felelőssé mindezért (két évvel ezelőtt ez az arány 40% volt).

A felmérés azt is kimutatta, hogy egyre nagyobb az ellenállás az iszlám jelképeivel szemben. A két évvel ezelőtti 59%-kal szemben most már a franciák közel kétharmada (63%) mondta azt, hogy ellenzi, hogy a muszlim nők nyilvános helyen viseljék az iszlám fejkendőt. Sőt, a felmérés azt is megmutatta, hogy a franciák csupán 18%-a támogatja új mecsetek építését Franciaországban (szemben az 1989-es 33%-kal, és a 2010-es 20%-kal).

„A felméréseink a francia emberek véleményének egyre élesebbé válását mutatják” mondta a Le Figaro újságnak Jerome Fourquet, az IFOP közvélemény kutató részlegének vezetője. „Az elmúlt években, nem volt olyan hét, hogy az iszlám társadalmi okokból nem volt a középpontban: a fátyol, a halal ételek, olyan drámai hírek, mint terrorista támadások vagy geopolitikai okok miatt.”

Decemberében két muzulmán csoport beperelte a Charlie Hebdo francia szatirikus magazint, faji gyűlöletre történő felbujtással vádolva meg a lapot, mivel az újság szeptember 19-én az iszlám Mohamed prófétáról provokatív karikatúrákat jelentetett meg.

Az Algériai Demokratikus Unió a Békéért és Fejlődésért (RDAP), és a az Arab Unió Szervezete azt mondta, hogy összesen 780000 Euró (kb. 230 millió Ft) kártérítést követelnek az okozott károkért. Azt mondták, hogy a per célja az, hogy „megvédjék és támogassák az iszlám és/vagy arab embereket”. A panaszosok szerint a rajzok „károsítják Mohamed próféta és a muszlim közösség becsületét és hírnevét.”

Korábban a Charlie Hebdo párizsi irodáját felgyújtották, miután a lap „felkérte” Mohamed prófétát, hogy legyen „tiszteletbeli szerkesztő.” A 2011. novemberi gyújtogatásra nem sokkal az után került sor, hogy a lap egyik száma, amely a „Sharia Hebro” néven jelent meg, elérte az újságárusító standokat.

Mind a szándékos gyújtogatás, mind pedig a per az iszlám szólásszabadság és a véleménynyilvánítás szabadsága elleni régóta tartó támadásának erőteljes fokozódására utal. A muszlim bevándorlók és multikulturális támogatóik Franciaországban és másutt perek, verbális és a fizikai zaklatások – sőt gyilkosságok – kombinációját használják arra, hogy elhallgattassák az iszlám felemelkedéséről szóló vitát.

Soeren Kern, Gatestone Institute

Print Friendly, PDF & Email

Rövid URL: http://www.dzsihadfigyelo.com/?p=5758

Bejegyzés: on 2013. jan. 14.. A bejegyzés kategóriái: Franciaország, Legfrissebb, Soeren Kern. A hozzászólásokat követni lehet: RSS 2.0. Szólj hozzá, vagy hagy trackbacket a bejegyzéshez

Legutóbbi bejegyzések

Bejelentkezés | Szerkesztő Gabfire themes