Sennels: Az iszlám nőkkel kapcsolatos nézeteinek pszichológiai következményei

A világon élő 700 millió muszlim lány és nő túlnyomó többségének olyan alapvető emberi jogok nélkül kell élnie, mint például az ahhoz való szabadság, hogy megválasszák saját szexuális partnereiket, ruhájukat, életmódjukat és természetesen a vallásukat. Az állandó fenyegetettség, hogy a család kitagadja őket, hogy visszavonják azt a kevés kiváltságot, amivel rendelkeznek, hogy bezárják, megverik vagy akár meg is ölik őket, megakadályozza, hogy a muszlim lányok és nők ellenszegüljenek az iszlám saría törvényeknek és az ezt támogató férfiaknak. Rendszeres, és gyakran nagyon véres példákkal biztosítják, hogy csak a legbátrabb és legkétségbeesettebb nők próbáljanak meg elmenekülni, vagy próbálják meg megtörni a szabályokat.

A saját családjuk fenyegetésén és a rettenetes ijesztő példákon felül ott vannak azok a történetek, hogy mi történik a „rossz lányokkal”a haláluk után.

A Korán leírása a Pokolról és a muszlim családok történetei arról, hogy mi fog történni az erkölcstelen nőkkel, hatékony mentális gátként működik azok számára, akiket már születésük óta az ehhez hasonló történetekkel pszichológiailag indoktrináltak. Ez még a sokkal szabadabb muszlim nőket is arra sarkallja, hogy önként viseljék a fátylat és a láthatatlan láncokat.

Becsület-bűncselekmények

A kutatások azt mutatják, hogy évente 7000 és 20000 közötti a becsületgyilkosságok száma, ennek 91%-át muszlimok követik el. Ezen felül ott van az a számtalan becsület-bűncselekmény, amelynek nem lett halálos áldozata. A rendőrség becslése szerint egyedül Nagy-Britanniában minden évben 17000 becsület-alapú kényszerházasságra, emberrablásra, nemi erőszakra, verésre, sőt gyilkosságra kerül sor. Törökországban a nők 42 százaléka fizikai vagy szexuális bántalmazás áldozata. Marokkóban ez az arány 82 százalék. Az adatokat lehetne folytatni.

Pszichológusként, azoknak az embereknek a beszámolói alapján, akiket az elmúlt években kezeltem arra a megállapításra jutottam, hogy a muzulmán családokon belüli erőszakért a Korán és az iszlám szentírások nőket lekezelő versei a legmeghatározóbb tényezők. Az iszlám szentírásokban megtalálható lekezelő versek ugyanúgy működnek, mint egy negatív pszichológiai háborús propaganda az ellenséggel szemben, amelyre egy ország katonáit háború idején indoktrinálják: démonizálja az ellenfelet, és megszünteti az empátiát, amely egyébként megakadályozná, hogy az illető ártson a nőknek vagy nem-muszlimoknak. A Korán így olyan érzelmeket legitimizál, amelyeket a civilizáltabb kultúrák kínosnak tartanak, és olyan magatartást törvényesít, amely a legtöbb nem-iszlám törvény szerint törvénytelen. Láthattuk a náci Németország esetében és számos pszichológiai kísérletből (mint például a híres Milgram-kísérlet), hogy egy erős autoritás – ebben az esetben a Korán, a próféta és követői napjainkban – képesek embereket arra utasítani, hogy olyan dolgokat tegyenek, melyet az alaptermészetük alapján, normál körülmények között nem tennének meg.

A nők elnyomása általában és különösen a női szexualitás elnyomása az iszlám kultúra központi pillére, és úgy tűnik, hogy egy jelentős tényező egy olyan társadalomban, amely a világon másfél milliárd ember mentális szokásait és lelki fejlődését formálja.

A muszlimokra nézve pszichológiai szempontból milyen következményekkel jár a nők széles körben elterjedt elnyomása?

Szerelem és szexualitás

A szerelem többek között az egyenlőség kölcsönös érzésén alapul, mivel az igaz szerelem csak akkor lehetséges, ha nem kényszerítjük a partnerünket, vagy nem félünk tőle. Ahhoz, hogy megtapasztalják az igaz szerelmet, a muzulmán kultúrában élő férfiaknak és nőknek át kell törniük azokon a nemek közötti egyenlőtlenséggel kapcsolatos szabályokon, amelyekre a Korán, az Utazó bizalma (Reliance of the Traveller) és más iszlám szövegek utasítanak. Az iszlám nyilvánvalóan komoly akadály, ami megnehezíti – és sok esetben lehetetlenné teszi – számos muzulmán férfi és nő számára, hogy megtapasztalják a boldogságot adó, pszichológiailag és testileg egészséges és fontos szerelem érzését.

A széles körben elterjedt családon belüli erőszak és kényszerházasság – gyakran olyan lányokkal, akik érzelmileg vagy fizikailag még nem elég érettek arra, hogy megházasodjanak, vagy akik még nem menstruáltak (itt, ittt, itt és itt) – arra utal, hogy az iszlám kultúra semmibe veszi a szerelmet. A szerelem helyett a törékeny becsület, a kiközösítéstől való félelem és a kulturális hagyományok és vallási törvények iránti elkötelezettség váltak az összekötő kapoccsá sok muszlim partner között.

Az iszlám és a muzulmán kultúra csökkenti a muzulmán férfiak nők iránti nyitottságát azáltal, hogy tisztátalannak, kevésbé érdemesnek és ostobának kategorizálja őket. Ez nem csak káros abbéli képességüket illetően, hogy egyenlő partnerként szeressék a nőket, – vagy hogy szeressék őket egyáltalán – de perverz szexualitáshoz is vezethet. Egy pszichoanalitikus elmélet szerint a szexuális frusztráció és a szerelemre való képtelenség vagy a szeretet hiánya, egyéb szociálisan diszfunkcionális viselkedés mellett könnyen eredményezhet extrém dühöt és agressziót. Ennek nyilvánvaló példája a hírhedt „alsónadrágos robbantó” Umar Farouk Abdulmutallab esete, aki 2009-ben karácsony napján megpróbált felrobbantani egy repülőgépet a levegőben. Abdulmutallab küzdött a szexuális fantáziálásával, ami az iszlám hit szerint bűnös dolog. Annak érdekében, hogy szexuális fantáziáit legyőzze, inkább a dzsihádról kezdett el képzelődni. Végül úgy döntött, hogy robbanóanyagot helyez el az alsónadrágjában és felrobbantja frusztrációja fő okát: a péniszét.

A szexuális frusztráció, ami agresszív érzelmekhez és viselkedéshez vezet természetesen minden kultúrában jelen van, azonban egyes kultúrákban jobban – különösen a muzulmán kultúrában.

Perverziók

A muszlim férfiak nőkkel szembeni negatív látásmódja nem csak a nőkre nézve jár kellemetlen következményekkel, hanem a férfiakra is. A férfiak nőkkel való szexuális kapcsolata problémás lehet – talán sokkal inkább, mint azokban a társadalmakban, ahol több megnyilvánulási lehetősége van ennek a fontos – hiszen e nélkül egyikünk sem lenne itt – hajtóerőnek. Mivel a férfiak azt mondják, hogy a nők alsóbbrendűek és mivel nagymértékben elkülönülve élnek a nőktől, mindez azt okozhatja, hogy a szexuális vágy más utat talál arra, hogy felszabadítsa magát, és hogy az ezt kísérő gondolatok más, alternatív vágytárgyak felé irányulnak. Egy másik példa erre a jól ismert pszichológiai mechanizmusra a cölibátusban élő katolikus szerzetesek által fiatal fiúkkal szemben nagy számban elkövetett szexuális zaklatások.

A jelek szerint Pakisztán világelső az olyan Google kulcsszavakra történő keresésben, mint „teve szex”, „szamár szex”, „kutya sex” és az ehhez hasonló perverziók. Próbáld ki a Google Trends keresést. A nyugati katonák, akik éjjellátó készülékkel keresik az ellenséget, rendszeresen látnak olyan iraki férfiakat, akik szamarakkal „szeretkeznek” (itt és itt).

A pakisztáni kamionsofőrök között végzett kutatások például azt mutatják, hogy 95 százalékuk „létesít szexuális kapcsolatot fiú segítővel”. Bár a legtöbb pszichológiai iskola szerint a homoszexualitás nem a személy természetes szexuális vágyának rendellenessége, hacsak nem kulturális tényezők okozzák mindezt: az afgán kultúrában – ami talán a világ legszegregáltabb és a nőket legnagyobb mértékben elnyomó kultúrája – széles körben elterjedt a „bacsa berís”, vagy „táncoló fiúk” használata. Ez csak egyik jellemzője egy olyan kultúrának, amely úgy tűnik, hogy ilyen viselkedéshez vezet. Egy amerikai katonai jelentés Afganisztánról megállapítja, hogy „a homoszexuális viselkedés szokatlanul gyakori a pastu törzsön, a legnagyobb etnikai csoporton belül…. A pastu férfiak gyakran létesítenek szexuális kapcsolatot más férfiakkal, csodálják más férfiak testét, fiatal fiúkkal létesítenek szexuális kapcsolatot, és szexuális és szociális téren egyaránt tartózkodnak a nőktől.” A jelentés azt is leírta, hogy a férfi pastu tolmácsok folyamatosan kankóval fertőzték meg egymást. Amikor az orvosok azt mondták nekik, hogy legyenek óvatosabbak, hazudtak a homoszexuális aktivitásukkal kapcsolatban és azt állították, hogy úgy lettek betegek, hogy különféle teákat kevertek össze. Egy Afganisztánban dolgozó amerikai orvos elmagyarázta egy helyi férfinak, hogyan ejtheti teherbe a feleségét. Amikor elmagyarázta neki, hogy ehhez mi szükséges, ő undorral reagált, és megkérdezte: „Hogyan érezhet valaki vágyat arra, hogy egy nővel legyen – akit Isten tisztátalannak teremtett – amikor egy férfival is együtt lehet, aki viszont tiszta? Bizonyára ez tévedés.”

Pszichológiai tulajdonságok

A férfiak és nők legbelül egyaránt rendelkeznek az összes pszichológiai potencialitással, de általában ezeket eltérő módon fejezik ki, attól függően, hogy milyen volt a család és a társadalom kultúrája, amelyben nevelkedtek. A pszichológiai érettség azt jelenti, hogy elfogadjuk azokat a tulajdonságokat, amelyet mások fejeznek ki, és amelyek bennünk is megtalálhatók – és próbálunk ezzel otthonosan élni a többiek között.

Bill Gates, a Microsoft alapítója, egy Szaúd-Arábiában tartott beszéde során, ahol egy szigorúan szegregált közönséggel találta magát szemben, arra a kérdésre, hogy milyen esélyei vannak Szaúd-Arábiának bekerülnie a világ első tíz technológiailag legfejlettebb országa közé, a következőt válaszolta: „Nos, ha nem használják ki teljes mértékben az ország felének tehetségét, akkor nem fognak közelíteni a Top 10-hez.” A jelen levő kevés nő éljenzésben tört ki.

A muszlim nők felszabadítása, ezáltal a frusztráció csökkentése és az így keletkező tér – amely helyet ad a nemek közötti igaz szerelemnek és azoknak az emberi tulajdonságoknak, amelyeket leginkább a nők fejeznek ki – a különböző társadalmak hasznára fognak válni azáltal, hogy a szabadon gondolkodó nőknek és férfiaknak lehetőségük lesz a teljes emberi potencialitásukat kifejezni. Csak nézzük meg, hogyan fejlődtek a nyugati társadalmak miután a nemek közötti teljes egyenlőség bevezetésre került.

Úgy tűnik, hogy a muszlim fundamentalisták teljesen tisztában vannak ennek erejével. Ez magyarázza, hogy miért ragaszkodnak a nőkre vonatkozó saría törvényekhez mindenhol.

Pár évvel ezelőtt a Jyllands-Posten újságnak készítettem egy interjút Kristina Aamanddal. A muszlim nők szexuális jogaiért küzdő dán-pakisztáni Aamand mindezt a következőképpen fogalmazta meg: „A [muszlim] nők társadalmi kontrolljának az a célja, hogy megőrizzék a muszlim kultúra lényegét. “

Forrás: JihadWatch

Print Friendly

Rövid URL: http://www.dzsihadfigyelo.com/?p=5933

Bejegyzés: on 2013. Már. 29.. A bejegyzés kategóriái: Legfrissebb, Nicolai Sennels pszichológus. A hozzászólásokat követni lehet: RSS 2.0. Szólj hozzá, vagy hagy trackbacket a bejegyzéshez

Keresés az archívumban

Keresés dátum alapján
Kategória kiválasztása
Keresés a Google-n

Képgaléria

Bejelentkezés | Szerkesztő Gabfire themes