A nigériai szexrabszolga iskoláslányok és az iszlám

A Szunna Népeinek Gyülekezete a Dzsihád és a Hit Terjesztésére“, ismertebb nevén Boko Haram („A Nyugati Oktatás Tilos”) nigériai dzsihádista csoport vezetője Abubakar Sekau sokkolta a világot, amikor több mint háromszáz iskolás lányt rabolt el és azzal fenyegetőzött, hogy eladja őket rabszolgának. Sekau még egy videóüzenetet is megjelentetett, melyben kárörvendően beszél az elrablásról és a következőt mondja a lányok szomorú családjainak: „Én raboltam el a lányaitokat. Allah nevében el fogom őket adni a piacon …. Van egy piac, ahol embereket lehet eladni, Allah azt mondja, hogy el kell adnom őket “

Vajon Allah tényleg ezt mondja? A fősodrásbeli média, önmagához hűen, rendíthetetlenül figyelmen kívül hagyja Shekau utalásait arra, hogy az iszlámban elfogadott a szexrabszolgaság. Mindez érthető, tekintve a média aggodalmát arra vonatkozóan, hogy az iszlámot mindig kedvező fényben tüntessék fel. Azonban a Korán valóban megengedi a szexrabszolgák birtoklását:

“Ha attól féltek, hogy nem tudtok méltányosan bánni a női árvákkal, akkor házasodjatok meg a néktek tetsző nőkkel: kettesével, hármasával, négyesével! Ám ha féltek, hogy nem tudtok igazságosak lenni egyszerre többhöz, akkor vegyetek feleségül csak egyet, vagy elégedjetek meg azzal, ami rabszolganőt a jobbotok birtokol. Ezzel tudjátok leginkább elkerülni azt, hogy igazságtalanul cselekedjetek.” (Korán 4:3)

Ez a vers az alapja az iszlám többnejűségnek, amely lehetővé teszi a férfi számára, hogy akár négy felesége is legyen, ha úgy gondolja, hogy képes „igazságosan bánni” mindegyikőjükkel. Azonban az igazságosság ebben az esetben szubjektív. A híres Korán kommentátor Ibn Kathir azt mondja, hogy az a követelmény, hogy igazságosan bánjon a feleségével egyáltalán nem nagy ügy, hiszen igazságosan bánni velük nem ugyanaz, mint egyenlően bánni velük: „nem kötelező, egyformán kezelni őket, ez inkább ajánlott. Tehát, ha valaki így tesz, az jó, és ha nem, akkor azzal a férfi nem árt magának.”

A vers hozzáteszi, hogy ha a férfi nem tud igazságosan bánni több feleséggel, akkor csak egyet kellene feleségül vennie, vagy igénybe venni azt, amit a „jobbja birtokol” – azaz rabszolga lányokat.

A huszadik századi Korán kommentátor Maulana Bulandshahri elmagyarázza ezen gyakorlat mögötti bölcsességet, visszakívánva a régi szép időket:

A dzsihád (vallásháború) alatt sok férfi és nő válik hadifogollyá. Az Amirul Mu’mininnak [a hívők vezetője, vagy a kalifa – egy tisztség, amely jelenleg üresen áll] van joga szétosztani  a rabszolgákat a mudzsaheddinek [dzsihád harcosok] között, melynek során ezen mudzsaheddinek tulajdonává válnak. Ez a büntetésük a hitetlenségért (kufr).

Ezután kifejti, hogy ez nem ókori történelem:

A saríában a rabszolgaságra vonatkozó egyetlen rendelkezést sem helyezték hatályon kívül. Az oka annak, hogy a muszlimoknak ma nincsenek rabszolgáik az, hogy nem vesznek részt a dzsihádban. A háborúkat a hitetlenek (kuffar ) utasításai szerint vívják, és ugyanezen bűnözők akadályozzák ezt. A muszlimokat megkötik a hitetlenek szerződései, így nem tudnak senkit sem rabszolgává tenni a háború során. A muszlimoktól megtagadják azt a nagy áldást, hogy minden otthonban lehessen rabszolga. Allah bárcsak megadná a muszlimoknak a képességet arra, hogy kiszabaduljanak az ellenség karmaiból, továbbra is rendíthetetlenek maradjanak a vallásban (din), és a saría rendelkezései szerint vegyenek részt a dzsihádban. Ámen!

Ez egyáltalán nem egy különc vagy szokatlan nézet az iszlámon belül. Az egyiptomi Abu-Iszák al- Huvajni sejk 2011 májusában kijelentette, hogy „a dzsihád korában élünk” és mivel a muszlimok dzsihád háborút folytatnak a hitetlenek ellen, ezért ejthetnek rabszolgákat. Egy későbbi interjúban világossá tette, hogy mire is gondolt:

… A dzsihád csak a muzulmánok és a hitetlenek között zajlik. Zsákmányt, rabszolgákat és foglyokat csak a muszlimok és a hitetlenek között zajló háborúban lehet ejteni. A múltban a muszlimok országokat győztek le, szálltak meg és foglaltak el. Ebben minden iszlám tudós egyetért – nincs nézeteltérés senki között ebben. A foglyokat és a zsákmányt, mely lehet férfi, nő, gyerek és bármilyen vagyon, a harcosok között szétosztják.

… egy rabszolga piac olyan piac, ahol a rabszolgákat és a szexrabszolgákat értékesítik. A szexrabszolgákat a Korán úgy nevezi, hogy „az, amit a jobbotok birtokol” (milk al-jamin)[ Korán 4 : 24]. Ez a Korán vers még mindig érvényes, nincs eltörölve. A milk al-jamin szexrabszolgát jelent. Elmész a piacra, kinézed a szexrabszolgát, és megveszed. Olyan lesz, mint a feleséged, azonban nem kell vele olyan házassági vagy válási szerződést kötni, mint egy szabad nővel, és nem szükséges a wali (gyám) sem. A tudósok egyetértenek ebben, nincs nézeteltérés közöttük. [ … ] Ha akarok egy szexrabszolgát, csak kimegyek a piacra, kiválasztom a nőt, akit szeretnék és megveszem.

Nagyjából ugyanebben az időben, 2011. május 25-én, egy kuvaiti női aktivista és politikus, Salwa al-Mutairi szintén felszólalt a nem-muszlimok szexrabszolgaságának iszlám gyakorlatával kapcsolatban. Kihangsúlyozta, hogy ez a gyakorlat összhangban van az iszlám törvényekkel és az iszlám erkölccsel.

… Az egyik kereskedő azt mondta nekem, hogy szeretne egy szexrabszolgát. Azt mondta, foglalkozna vele és hogy az iszlám megengedi ezt. Megemlítettem ezt a helyzetet a muftiknak. Elmondtam nekik, hogy van egy kérdésem, hiszen ők azok az emberek, akik arra specializálódtak, hogy megmondják mi halal (megengedett) és mi jó. Azt kérdeztem tőlük: „Milyen törvények vannak a szexrabszolgákra vonatkozóan?”

A mufti a következőt mondta: „A szexrabszolgára vonatkozó törvényhez egy muszlim nemzetnek háborúban kell állnia egy keresztény nemzettel, vagy egy olyan nemzettel, amely nem az iszlám vallást gyakorolja. És kell, hogy legyenek hadifoglyok.”

Tiltja az iszlám a szexrabszolgákat? – kérdeztem.

Egyáltalán nem. A szexrabszolgákat nem tiltja az iszlám. Éppen ellenkezőleg, a szexrabszolgákra más törvények vonatkoznak, mint a szabad nőkre. A szabad nőknek teljesen el kell takarniuk magukat, kivéve az arcot és a kezeket. A szexrabszolgák azonban deréktól felfelé meztelenek lehetnek. Nagyban különböznek a szabad nőktől. Míg a szabad nőknek házassági szerződést kell kötniük, a szexrabszolgáknak nem. Csupán a férjük tulajdonában kell lenniük, ennyi elég. Ezért a szexrabszolga különbözik a szabad nőtől.”

A nők és fiatal lányok kizsákmányolása sajnos nem csak az iszlám kultúrára jellemző jelenség, mégis egyedül az iszlám jog szentesíti mindezt. És itt van egy újabb, az iszlám jog által előidézett emberi jogi botrány, melyet a nemzetközi emberi jogi közösség és a fősodrásbeli média gyáván figyelmen kívül hagy. A nigériai iskolás lányok elrablása lehetőséget adott volna arra, hogy felszólítsák a muszlim vezetőket arra, hogy valódi reformokat dolgozzanak ki, ezáltal végleg eltávolítva ezen barbárság igazolásait. Ehelyett a nyugati vezetők és a média azt teszi, amit eddig is tett: úgy tesz, mintha mindez egy elszigetelt eset lenne és valójában nem létezne semmilyen probléma.

És ez csak azt biztosítja, hogy még több hasonló eset legyen.

Robert Spencer, FrontPage Magazine

Print Friendly

Rövid URL: http://www.dzsihadfigyelo.com/?p=6844

Bejegyzés: on 2014. máj. 9.. A bejegyzés kategóriái: Legfrissebb, rabszolga-kereskedelem, Robert Spencer, Saría. A hozzászólásokat követni lehet: RSS 2.0. Nem tudsz hozzászolni!

Nem lehet hozzászólni

Keresés az archívumban

Keresés dátum alapján
Kategória kiválasztása
Keresés a Google-n

Képgaléria

Bejelentkezés | Szerkesztő Gabfire themes