Robert Spencer briliánsan elmagyarázza mi is az a „mérsékelt iszlám”


Nos,
nem szeretek rossz híreket hozni, de valójában mindig az én feladatom ezt
tenni. Mindenhol, ahol beszédet tartok, az emberek folyamatosan azt kérdezik
tőlem, hogy mit tehetünk annak érdekében, hogy bátorítsuk a mérsékelteket. Azt
kell mondjam, hogy vannak mérsékelt muszlimok, de nincs olyan, hogy mérsékelt
iszlám. Ez egy kellemetlen tény, de attól még tény marad. El fogom magyarázni
mindezt.

Az
emberek általában úgy gondolják, hogy mérsékelt az a muszlim, aki másképp gondolkozik,
mint a dzsihádisták. Akik nem hisznek abban, hogy vallási kötelességük háborúzniuk
a hitetlenek ellen. Akik nem hiszik, hogy utálniuk kellene a zsidókat és meg
kellene ölniük őket. Akik nem hiszik, hogy uralkodniuk kellene a nőkön és a nem
muszlimokon, mint a társadalom alsóbbrendű tagjain, a diszkrimináció és
megfélemlítés intézményesített rendszere alatt. Valójában ilyen iszlám nem
létezik.

Az
emberek, akik Nyugaton nyilatkoznak, kihasználják, hogy nem ismerjük az
iszlámot. Félrevezetik az embereket, hogy elaltassák őket.

Mondok
egy példát.

Egy pakisztáni iszlám teológus, Muhammad Tahir-ul-Kadri kiadott egy 512 oldalas fatvát a terrorizmus ellen. Naponta 5-10 alkalommal kapok levelet muszlimoktól, akik azt írják, hogy „Azt mondod, az iszlám nem a béke vallása. El kellene olvasnod Tahir-ul-Kadri írását!” Tehát így tettem! Az internetnek köszönhetően sikerült egy pdf példányt szereznem. Lefuttattam rajta egy keresést azokra a Korán részekre, melyek erőszakra és háborúra buzdítják a muszlimokat a hitetlenek ellen. Ugyanis, ha valóban az iszlám egy alternatív változatát prezentálja, akkor a józan ész azt követelné, hogy vegye ezeket a részeket és magyarázza el a muszlimoknak, miért ne vegyék ma is érvényes utasításoknak őket. Kerestem a Korán 9:5-öt: „…öljétek meg őket, ahol csak rájuk akadtok…”; a Korán 4:89-et: „…öljétek meg őket, ahol csak rájuk akadtok…”; a 2:191-et: „…öljétek meg őket, ahol csak rájuk akadtok…”; a 9:29-et: „…harcoljatok a zsidók és a keresztények ellen, amíg le nem győzitek őket és meg nem fizetik a (védelmi) adót…”; a 47:4-et: „…ha összetalálkoztok a hitetlenekkel, vágjátok el a nyakukat (fejezzétek le őket)…”; és ehhez hasonlókat. Az 512 oldal egyikén sem említette meg ezeket a verseket.

Értitek
a jelentőségét ennek? Ennek egy olyan irománynak kellene lennie, mely szerint a
terrorizmus rossz és a muszlimoknak nem kellene ebben részt venniük, azonban
egyszer sem beszél azokról a szövegekről, amit a dzsihád terroristák annak
igazolására használnak, hogy amit tesznek, az az iszlám szerint rendben van.

Ez
nem egy megreformált iszlám! Ez nem egy mérsékelt iszlám! Hanem egy széleskörű,
gondosan kimunkált törekvés arra, hogy becsapják a hitetleneket, hogy
tudatlanok maradjunk, és ne foglalkozzunk a dzsihád-fenyegetéssel.

Nem
lehet megreformálni valamit, nem lehet egy problémát kijavítani anélkül, hogy magát
a problémát elismernénk.

Nincs
olyan, hogy mérsékelt iszlám, az iszlámnak nincs olyan változata, amely ne
tanítana a hitetlenek elleni háborúról és a leigázásukról. Ez persze nem
jelenti azt, hogy minden muszlim ezt tenné, vagy támogatná mindezt.

Ez
hasonló ahhoz, ami a katolikus egyházban van. A katolikus egyház hivatalos
tanításai közé tartozik, hogy a fogamzásgátlás rossz, a fogamzásgátlás
erkölcstelen.

Azonban
a közvélemény-kutatások szerint a katolikusok 70-80-90%-a alkalmaz valamilyen
fogamzásgátlást. Teljesen helytelenül járnánk el, ha azt mondanánk, hogy mindez
azt jelenti, hogy az egyház nem igazán tanítja azt, hogy a fogamzásgátlás
rossz. Ténylegesen tanítja! Csak a legtöbb katolikus nem törődik vele.

Az
iszlám ténylegesen tanítja a hitetlenek elleni háborút, csak a legtöbb muszlim
nem törődik ezzel. Ez nagyszerű! A probléma abban van, hogy mindezt nem tudják
igazolni iszlám teológiai alapokon, ezért, ha a dzsihádisták kérdőre vonják
őket, vagy amikor a gyerekeiket toborozzák a dzsihádisták, nincsenek válaszaik.

Az
embereket sok hatás éri az életben. Lehet, hogy valakinek van valamilyen
vallása, de mellette más perspektívákkal, prioritásokkal, más hitekkel is
rendelkezik. Mindezek a dolgok bonyolultak az emberek szívében, lelkében,
tudatában. Tehát a hit, tudás és lelkesedés egy skálájáról beszélhetünk. Egyesek
sokat tudnak, és nagyon odaadóak, bármilyen vallást is kövessenek, mások csupán
névlegesen követik az adott vallást. Nem érdekli őket, vagy nem ismerik, vagy
más jobban érdekli őket.

A
mérsékelt muszlimok ilyenek. Olyan emberek, akik csak élni szeretnék az
életüket. Azoknak a muszlimoknak a száma, akik tudatában vannak annak, hogy a
Korán, Mohamed példája és az iszlám jog mind tanítja a hitetlenek meghódítását,
leigázását és az ellenük folyatott háborút, és akik elutasítják mindezt, és azt
mondják, hogy ezt nem szabadna tenni, ez talán 5-10 ember. Az egész világon,
1,6 milliárd muzulmánból. Zuhdi Jasser és a barátai.

Ha
valódi muszlim reformerekről akarunk beszélni, akkor azt az előbb
elhangzottaknak megfelelően kell tenni. De ha olyan muszlimokról akarunk
beszélni, akik ebben a pillanatban éppen nem emelnek fegyvert ellenünk, az több
millió ember. A kérdés az, hogy egy kritikus, nehéz helyzetben kinek az
oldalára fognak állni? Azoknak a muszlimoknak az oldalára fognak állni, akik
háborúznak, velük lesznek lojálisak.

Valószínűleg
nem fognak tenni semmi konkrétat. Azonban a kül-, bel- és bevándorláspolitikánkat,
valamint nemzetünk jövőjét, gyerekeink életét arra az elképzelésre alapozni, hogy
a muszlimok többsége nem akarja ezt tenni – nem érdekli a dzsihád, a hódítás és
a leigázás –, és valahogy majd egy nagy mérsékelt muszlimokból álló csoport
felkel és harcol a dzsihádisták ellen és megállítja őket, mindez nem csupán
őrültség, hanem öngyilkosság is.


MÉRSÉKELT VAGY PASSZÍV ISZLÁM?

Print Friendly, PDF & Email