Az iszlámban lehet hazudni II; tawrijja |Bill Warner

Az iszlám egy olyan politikai rendszer, amiben elfogadott a megtévesztés és hazugság. Sokan hallottak a takíjjáról de a megtévesztésnek van egy kevésbé ismert formája, a tawrija.

Ma a megtévesztésről és a hazugságról szeretnék beszélni. Az iszlám doktrína egyik legelképesztőbb aspektusa, hogy egy teljes rendszert dolgozott ki azzal kapcsolatban,  hogyan kell hazudni és milyen fajta hazugságok vannak.

Már sokan hallottak a takíjjáról, azonban a megtévesztésnek van egy különleges fajtája. Most ezzel szeretném Önöket megismertetni.

Ez pedig a T A W R I J J A.

A megtévesztésre közvetlen utalás található a hadíszban. Bukhári hadísz-gyűjteményében a legrövidebb hadísz három szó: „A háború megtévesztés.”

Amikor az iszlám háborúról beszél, az alatt a dzsihádot érti, ami egy sokkal tágabb fogalom, mint a háború nyugati fogalma. Amerikában a háborúra úgy tekintenek, mint amit katonákkal, fegyverekkel, repülőkkel és hajókkal vívnak, azonban az iszlám nem így gondolkodik. A kinetikus [katonai erőket, eszközöket mozgató] hadviselést – a kard háborúját – csak a hadviselés egyik fajtájának tekinti. Azonban az iszlámban létezik a beszéd háborúja, az írás háborúja és a pénz háborúja is. Ami azt illeti a pénz dzsihádjára több utalás is található a Koránban. A dzsihád abban különbözik jelentősen a mi háborúról alkotott elképzelésünktől, hogy ez egy civilizációs háború, és az emberi létezés minden aspektusát felöleli.

És itt jön a képbe a tawrijja. A tawrijját leginkább példákon keresztül érthetjük meg. Az értelme: „kétértelműség”.

Példáulén felveszem a telefont, te pedig Joan-t keresed, aki bár a szomszédos szobában van, de én azt mondom, hogy nincs ITT, ami alatt azt értem, hogy nincs abban a szobában, amiben én is vagyok. Ez tawrijja és nem számít hazugságnak, mivel szigorúan véve igaz.

Az egyik híres példa erre a saría törvények egyik összeállítójátótól származik. Valaki benéz a szobába és azt kérdezi, hogy „Ez, meg ez itt van-e?” Mire azt a választ kapja, hogy „Nincs ITT [közben a tenyerére mutat]” … nincs a tenyeremben.

Egy másik példa erre a megtévesztésre: „Nincs egy fillér sem a zsebemben.” Miközben a zsebem tele van papír tízezresekkel. Azonban fillérek tényleg nincsenek nálam.

A következő példa a megtévesztésre Angliából származik, ahol egy imám a következőt mondta: Karácsonykor soha nem kívánhatunk egy kereszténynek „Boldog karácsonyt!”, mivel ezzel elismerjük a pogány ünnepüket. De ezt mondhatjuk: „A legjobbat kívánom neked.” Közben tudatában vagyunk annak, hogy a legjobb az lenne neki, ha muszlim lenne. Ezzel kielégítették a közösségi aspektusát az ünnepi alkalomnak, valami kellemeset mondtak, de ez egy hazugság.

Egy másik híres példa a szírából származik. Ebben egy ember Etiópiában muszlim lesz, és tudja, hogy meg fogják kérdezni arról, mit érez Jézus iránt, ezért ráírja egy papírra, hogy „Nincs más isten, csakis Allah és Mohamed az ő Prófétája”, majd ezt beteszi a mellényzsebébe. Amikor a keresztény királlyal beszél, szívére tett kézzel ezt mondja: „Esküszöm, hogy Jézus az Úr.” Természetesen, ami a mellényzsebében van, az ellentmond ennek.

Van egy nagyon híres történet, ami létrehozta a megtévesztés archetípusát. Volt egy zsidó, Kab bin Ashraf, aki egy gúnyverset írt Mohamedről. Mohamednek nem tetszett a vers, ezért ezt mondta: „Ki öli meg Ashrafot, aki megsértette Allahot és a prófétáját?” Az egyik muszlim erre ezt mondta: „Mohamed, én megteszem, de be kell őt csapnom ehhez!” Mohamed: „Tégy így!”

A Korán 3:28 szintén utal a megtévesztésre: „A hívők [muszlimok] ne barátkozzanak és ne kössenek szövetséget kafírokkal [nem muszlimokkal] más hívők helyett!” Tehát nem igazán barátok. „Akik mégis ezt teszik, elveszítik az Istennel [Allahhal]való kapcsolatot.” Vagyis eltévelyedtél a muszlim farmról. „Kivéve, ha elővigyázatosságból [hazudsz], védve magadat ellenük.” Mit jelent az, hogy „elővigyázatosságból”? A két leghíresebb szentírás-magyarázó, al-Tabari és Ibn Kathir, akik professzionális Korán szakértők voltak, ezt mondják: ez azt jelenti, hogy gyűlölheted a kafírt,de közben mosolyognod kell. Tehát ha egy kafír a főnököd, hízeleghetsz neki. Vagy mint ahogy azt a CAIR teszi Amerikában, amikor hízeleg a szövetségi kormánynak. Ez bármilyen szinten működhet. Amíg gyűlölet van a szívedben, addig mosollyal az arcodon tettetheted, hogy barátságos vagy.

Ez az a védelem, amire Allahnak szüksége van, mivel egy muszlimnak nagyon egyértelműnek kell lennie abban, hogy nem valódi barátja a kafírnak. Azonban a megtévesztés miatt úgy kell tennie, hogy a másik azt gondolja, hogy barátok.

Egy csomó gondolkodni valót adtam most Önöknek, azonban azt nem mondtam, hogy minden muszlim hazug, ahogy azt néhányan talán majd bele próbálják magyarázni a mondandómba. Itt azt próbálom mondani, hogy minden muszlim, mindig rendelkezik egy erkölcsi választási lehetőséggel, hogy hazudhat, ha az az iszlám térnyerését segíti. Nem kell hazudnia, de elfogadható, ha így tesz.

Gondoljanak erre, ha legközelebb olvasnak valamit, amit egy muszlim mondott az iszlámról.

Print Friendly, PDF & Email

Rövid URL: http://www.dzsihadfigyelo.com/?p=9050

Bejegyzés: on 2018. dec. 12.. A bejegyzés kategóriái: Dr. Bill Warner, Legfrissebb. A hozzászólásokat követni lehet: RSS 2.0. Szólj hozzá, vagy hagy trackbacket a bejegyzéshez

Legutóbbi bejegyzések

Bejelentkezés | Szerkesztő Gabfire themes