New York-i mufti: az iszlám dzsihád nélkül olyan, mint a méz édesség nélkül

Egy 2018. december 5-én, a több, mint 10 ezer feliratkozóval rendelkező Hadith Disciple elnevezésű YouTube-csatornán élőben közvetített előadásban, a New York-i Muhammad Ibn Muneer „mufti” azt mondta, hogy bár az iszlámban különböző mártírok vannak, nem szabad összekeverni őket azzal a mártírral, akit a csatában ölnek meg, és aki ezért a mártírság legmagasabb státuszát képviseli. Figyelmeztette közönségét, hogy ne kezeljék a dzsihád kisebb formáit, mint például a tudás keresését és a davát úgy, mintha azok egyenértékűek lennének az Allah érdekében történő harccal. Ibn Muneer azt is mondta, hogy amikor egy muzulmán olyan megjegyzést tesz a keresztényekről vagy a zsidókról, mint hogy a zsidók kivívták Allah haragját, akkor mindez olyan következményekkel járhat, hogy szélsőségesnek vagy terroristának nevezik az illetőt. Azt is mondta, hogy a dzsihád eltávolítása a Koránból és a szunnából olyan, „mintha megpróbálnánk elvenni az édességet a mézből”. Hozzátette: „Az érzéseidnek nincs értéke a Korán és a szunna vonatkozásában. És ha nem hiszed el ezt és nem érted, akkor talán az iszlám nem a megfelelő vallás a számodra.” Az előadásra a New York Queens kerületében található Masjid Ahlis-Sunnah Wal-Jama’ah mecsetben került sor. 


A videó leirata:

A kérdés az, hogy mit értenek „mártír” alatt? Az a mártír, aki meghal, miközben védi magát? Az a mártír, aki meghalt, mert élve elégették? Az a mártír, aki úgy halt meg, hogy megfulladt? Az a mártír, aki, ahogy azt a prédikációban megemlítettük, megölte a gyomra, a hasa vagy a belső szervei?

[…]

Vajon ez a hadísz, vagy a mártírról szóló hadísz – mert nyilvánvalóan az iszlám jogi könyvek a hadíszokon alapulnak… Tehát ez a hadísz vonatkozik-e az ilyen típusú mártírokra?

Mi azt mondjuk: Nem! Annak ellenére, hogy „mártírnak” vagy „mártíroknak” nevezik őket, nincsenek ugyanazon a szinten, mint a csata mártírjai – az, aki meghalt a harctéren.

Mindenki érti ezt? Nagyon fontos, hogy megértsük és ne keverjük össze ezeket a dolgokat. Az, aki a csatatéren hal meg, az a legmagasabb szint. Annak ellenére, hogy a többieket is „mártírnak” nevezik, ők nem ugyanazon a „mártírsági” szintjén vannak. Ez megmutatja neked az Allah kedvéért végzett dzsihád erényét. Nem úgy, mint azok, akik megpróbálják ezt úgy beállítani, mintha egyenértékű lenne minden mással. „Ez is dzsihád, a tudás keresése is dzsihád és a dava (térítés) is dzsihád, …” Ezek is egyfajta dzsihádok, de ne próbáljátok meg ezt ugyanazzá tenni, mint a kital – a harc. Van különbség a kettő között, és sajnos sokan vannak, akik összemossák ezeket. Allah segítsen nekünk, és védjen meg minket. Nyilvánvaló, hogy a következmények és az utóhatás, stb.… az lesz, hogy szélsőségesnek, terroristának és hasonlóknak hívnak … A problémák, amelyek abból származnak, hogy bizonyos dolgokat mondasz.

[…]

Ha mondasz valamit erről vagy arról, megjegyzést teszel a keresztényekkel, vagy a zsidókkal kapcsolatban … Akkor mit csinálnak?

Problémájuk lesz. „Sejk! Meg kell szerkesztenünk a videót.” „A videót priváttá kell tennünk, mert megemlítetted, hogy a zsidók azok, akiket Allah haragvása sújt és hogy féltékenyek – nem tehetjük közzé a videót.”

Mi ez? És mi lesz a következő? A következő dolgot, ami zavarni, vagy irritálja fogja őket, vagy politikailag inkorrekt lesz, azt le fogjuk venni, nem fogjuk megemlíteni, és nem fogunk beszélni róla … Mi ez? Hol fog mindez megállni, a muszlimok kasztrálásánál, bátorságának elásásánál? Hol fog ez megállni?

[…]

A dzsihádot megpróbálni eltávolítani a Koránból és a szunnából olyan, mintha megpróbálnánk elvenni az édességet a mézből.

[…]

Nem tilos fegyvert tartani, és nem jogellenes a biztonság. [Ha] valaki megpróbálja leégetni a házunkat, vagy felrobbantani a mecsetünket, vagy megerőszakolni a nőink közül valakit,… Megvédjük magunkat.

[…]

Sajnálom, ha problémát okoztam az iszlám központotok térítő (dava) központja számára,

de az igazság az, hogy… ezért nem kérek bocsánatot.

[…]

Soha nem kell bocsánatot kérnetek, ha igazat beszéltek. Tehát, ha a Koránból és a szunnából tényszerű információkat közöltök, akkor semmit sem kell tisztáznotok. Akkor nincs olyan, hogy „Mit mondtál a Facebookon vagy a Twitteren?”, vagy „De én nem is mondtam ilyet”

Nem egy csoportról vagy egy személyről beszélek – ezt érti mindenki? Akár a kollégiumban, akár Kanadában, akár az Egyesült Királyságban, akárhol… Nincs bocsánatkérés az igazságért.

[…]

[Az emberek azt mondják:] „Nem mondhatod azt, hogy az iszlámban van rabszolgaság”, „Nem mondhatod, hogy egy nő ágyas lehet az iszlámban”, „Ezt nem mondhatod!”, „Mi van ezzel a nővel, akit megerőszakoltak …”, „Mi köze ennek a Koránhoz és a szunnához?”

A Korán és a szunna fényében nincs értéke az érzéseidnek. Ha ezt nem hiszed és nem érted, akkor talán az iszlám nem a te vallásod.


NY CLERIC IBN MUNEER: ISLAM WITHOUT JIHAD IS LIKE HONEY WITHOUT THE SWEETNESS; DON’T APOLOGIZE FOR SPEAKING THE TRUTH ABOUT JIHAD, JEWS, AND CHRISTIANS | MEMRI

Print Friendly, PDF & Email

Rövid URL: http://www.dzsihadfigyelo.com/?p=10832

Bejegyzés: on 2019. ápr. 25.. A bejegyzés kategóriái: Legfrissebb, MEMRI videók. A hozzászólásokat követni lehet: RSS 2.0. Szólj hozzá, vagy hagy trackbacket a bejegyzéshez

fascistbook

Legutóbbi bejegyzések

Bejelentkezés | Szerkesztő Gabfire themes