New York-i mufti: a muszlimoknak gyűlölniük kell a nem muszlimokat

A Hadith Disciple YouTube csatornára 2018. január 31-én feltöltött Kérdések és Válaszok előadásában a New York-i Muhammad Ibn Muneer mufti arról beszélt, hogy különböző módon lehet kezelni a különböző típusú zsidókat. Idézte az al-wala’ wa-l-bara’ iszlám elvet, „ami összefoglalva egyszerűen csak annyi, hogy szeretjük a muszlimokat és gyűlöljük a nem muszlimokat… a buddhistákat, hindukat, és így tovább és így tovább.” Hangsúlyozta, hogy ha a zsidó szomszéd „fizikai kárt próbál tenni, akkor … jogom van megvédeni magam.” Majd így folytatta: „Nézzétek meg a történelmet”, amikor a zsidók és a muszlimok együtt éltek, és „a muszlimok vezették az országot [és] a zsidók kisebbségben voltak… Abban a pillanatban, amikor elnyomás van” – ez „egy teljesen más történet.”

Az egy évvel később, 2019. január 31-én feltöltött Kérdések és Válaszok előadásában a témát bővebben kifejtette, mondván, hogy egy muszlim nem tud szoros kapcsolatot fenntartani a hitetlenekkel, akikkel korábban, az iszlám elfogadása előtt barátok voltak, és hogy a muszlimok nem kezelik a nem muszlimokat barátként. Ők tisztelettel és barátsággal kezelhetők, hogy meghívják őket az iszlámba, mondta, de csak egy hívő muszlim méltó a szoros, bizalmas barátságra. Hozzátette, hogy az iszlám szerint megengedhetetlen a nem muszlimok nevét viselő vagy az iszlámtól eltérő jelképeket tartalmazó futballmezek viselése, és hogy a designer ruhák vásárlása támogathatja a homoszexuálisokat vagy a palesztin muszlimokat bombázó embereket.


A videó leirata:

Muhammad Ibn Muneer New York-i mufti

2018. január – 2019. január

Muhammad Ibn Muneer (2018. január 31-én): A texas-i Ft. Worth-ból a következőt kérdezték: „Milyen legyen a zsidókkal való kapcsolatunk manapság, ebben a korban?”

Ez egy nagyon hosszú és részletes beszélgetést igényel. Mielőtt azonban megvilágítanánk a kérdést, tudnunk kell, hogy a zsidók különbözőek.

[…]

Természetesen, ha különböző zsidók vannak – vallási, etnikai stb. tekintetben –, akkor nyilvánvalóan a velük való bánásmód is változik.

[…]

Az iszlám al-wala’ wa-l-bara’ (elutasítás és lojalitás) általános elve, amit Ibn Al-Kajjim és sokan mások is elmagyaráztak, az, hogy szeretni és gyűlölni Allah kedvéért, ami összefoglalva egyszerűen csak annyi, hogy szeretni a muszlimokat és gyűlölni a nem muszlimokat. Lojálisnak lenni a muszlimokhoz, és nem lenni lojálisnak a nem muszlimokhoz. Támogatni a muszlimokat és nem támogatni a politeizmust (shirk), a hitetlenséget (kafír) stb., függetlenül a hitetlenség és a politeizmus különféle formáitól – buddhista, hindu, és így tovább és így tovább.

[…]

Ez időről időre, személyről személyre, egyik helyről a másikra változik. Ha van egy szomszédom, aki zsidó… Ez az én szomszédom. Törődnöm kell vele és a tulajdonával. Nem sóvároghatok a felesége után, nem lehetek tiszteletlen a tulajdona iránt, nem engedhetem meg senkinek, hogy valami rosszat tegyen neki… Még akkor sem, ha zsidó. [De ha] megpróbál fizikai kárt okozni nekem és kárt is okoz, akkor jogom van megvédeni magam.

[…]

Ugyanez vonatkozik a tengerentúlra is. Nézd meg a történelmet. Amikor a zsidók és a muzulmánok … A muszlimok vezették ezt az országot, és a zsidók voltak kisebbségben, bármi is volt a helyzet… De abban a pillanatban, hogy elnyomás van – abban a pillanat, amikor rablás, nemi erőszak és gyilkosság van… Abban a pillanatban, hogy a [muzulmánokat] megfosztják a jogaiktól, a földjüktől, a becsületüktől, megölve őket, felrobbantva őket – úgy ez már egy teljesen más történet.

[…]

2019. január 31-én: A hitetlenekkel való barátkozással és bizalmassággal kapcsolatban – lehet-e valakinek szoros kapcsolatot tartania az iszlám felvétele előtti barátaival, kollégáival, iskolatársaival stb.?

Igen is meg nem is. Nem, mert ők nem a barátaitok. Nem szabad barátként kezelnetek őket. Igen, mivel azért tartasz velük kapcsolatot, hogy meghívjad őket az iszlámba és ösztönözd őket a te életmódodra. Tartod velük a kapcsolatot, mert lehet, hogy valamivel tartozol nekik, sok dolgot tettek érted korábban; gondoskodtak rólad, vigyáztak rád – így visszafizeted az alapvető jó bánásmódot. De az, hogy a haverjaid és a barátaid legyenek és úgy érezzék, hogy ez a személy az ő nagyon közeli barátjuk – ez problémás.

[…]

Nem lehetnek a közeli barátaitok. Ha látod őket, beszélhetsz velük, és azt mondhatod: „Hé, mi van, mi folyik itt, az rendben van …” És azután elváltok.

[…]

De az, hogy valaki közeli barátoddá váljon, aki belép az otthonodba, az ételedet eszi, titkokat mondasz el neki, és ő is titkokat mond el neked, bízol benne, támaszkodsz rá, és hasonlók – mindez csak egy hívő muszlimmal kapcsolatban helyes. Ez csak egy hívő muszlimhoz illik. Gyakran ez csupán játék a szavakkal: azt mondjuk, hogy „barátok” vagy „közeli barátok”, de nem mások, mint munkatársak.

[…]

De ez nem jelenti azt, hogy ha látsz egy nem muszlimot, akit korábbról ismersz, mielőtt még nem lettél muszlim, akkor azt arcul kell köpnöd, vagy meg kell átkoznod, és a pokol tüzére kell kívánnod. Beszélsz hozzájuk [és ezt mondod]: „Hé, hogy vagy?” Soha nem tudhatod, mikor válhat valaki muszlimmá. Sose tudhatod.

[…]

A kérdés az Egyesült Királyságból származik és a labdarúgó-mérkőzésekre, és hasonlókra vonatkozik. A mezek megvásárlására, a meccsekre járásra stb. Ami a trikó vásárlását illeti, néhány tudással bíró ember olyan döntéseket hozott, hogy nem viselhetjük azokat a mezeket, amelyeken a hitetlenek nevei és/vagy bűnös muszlimok nevei vannak.

[…]

Egyes tudósok olyan rendeleteket hoztak, melyek mindezt elfogadhatatlannak ítélték meg, és hogy mindez a [hitetlenek] felé tanúsított lojalitás, az irántuk érzett szeretet,

az utánzásuk jele, és hogy elnézőek vagyunk velük szemben. Nem is beszélve arról, hogy egyes mezek tartalmazhatnak szimbólumokat és jelképeket, függetlenül attól, hogy ez a vallás szimbóluma-e, vagy nem, de egy olyan szimbólum, ami az iszlámtól eltérő.

[…]

Egy nap meglátogattam egy sejket, és amikor átmentem az utcán, egy csomó gyerek nevetett rajtam, és gúnyolódtak rajtam az utca másik oldaláról. Néhány szaúdi gyerek. Azért üdvözöltem őket, és azt mondtam: „Srácok, mit nevettek, mi olyan vicces?” Azt mondták: „Nézd meg a thawb-odat! Hol van a többi része? Miért olyan rövid?” Ekkor rámutattam az egyikre, akin egy futballmez volt. Azt mondtam: „Van egy kereszt az ingeden. Van egy feszületed – keresztény vagy?” [Így válaszoltak:] „Allah bocsáss meg, bocsásson meg Allah … [Azt mondtam:] Szóval nevettek rajtam, amiért a szunnát alkalmazom, ti pedig a keresztények jelképeit viselitek, akik gyűlölik a muszlimokat, és akik mindent gyűlölnek veletek kapcsolatban: az életmódotokat, a kultúrátokat, a háttereteket, a családotokat és az országotokat.

[…]

Ha nincs rajta a hitetlensége jelképe, és nincs rajta egy nem muszlim neve, akkor talán megengedhető, hogy viseljétek. Bár, ha más ruhákat vásároltok, mint pl. designer ruhát, akkor lehet, hogy azzal a homoszexuálisokat támogatjátok, vagy olyan embereket, akik a testvéreinket bombázzák Palesztinában.


NY CLERIC MUHAMMAD IBN MUNEER: MUSLIMS SHOULD HATE NON-MUSLIMS, CAN ONLY MAINTAIN RELATIONS WITH THEM TO CALL THEM TO ISLAM | MEMRI

New York: Muslim cleric says non-Muslims “are not your friends, and are not allowed to be treated as your friends” | JihadWatch

Print Friendly, PDF & Email

Rövid URL: http://www.dzsihadfigyelo.com/?p=10870

Bejegyzés: on 2019. ápr. 27.. A bejegyzés kategóriái: Legfrissebb, MEMRI videók. A hozzászólásokat követni lehet: RSS 2.0. Szólj hozzá, vagy hagy trackbacket a bejegyzéshez

Legutóbbi bejegyzések

Bejelentkezés | Szerkesztő Gabfire themes