Al-Azhar sejkje: az iszlámot elhagyókat meg kell ölni, a homoszexualitás betegség

Ahmad Al-Tajeb, az Al-Azhar Egyetem sejkje a hit elhagyására vonatkozó iszlám törvényről beszélt, és azt mondta, hogy ha ez „veszélyt jelent a társadalomra”, akkor halállal kell büntetni. A több egyiptomi TV-csatornán is bemutatott műsorban, amit utána 2016 júniusában az egyetem YouTube-csatornájára is feltöltöttek, Al-Tajeb sejk azt is mondta: „A négy jogi iskola mind megegyezik abban, hogy a hit elhagyása bűncselekmény, és hogy egy hitét elhagyót fel kell szólítani a megbánásra, és ha nem teszi, akkor meg kell ölni”. Továbbá: „az emberi jogok fogalma tele van ketyegő időzített bombákkal” és egy muszlim társadalomban a szexuális szabadság és a homoszexualitás betegségeknek számítanak. „Egyetlen muszlim társadalom sem tekintheti soha a szexuális szabadságot, a homoszexualitást stb. személyiségi jognak” – mondta Tajeb.


A
videó leirata:

Ahmad Al-Tajeb: Ha a vallás elhagyása
törvényszegés vagy hazaárulás formájában valósul meg, akkor természetes, hogy
üldözendő bűncselekményként kezelik, és büntetést kell, hogy maga után vonjon.
Azonban, ha a hitelhagyás nem jelent veszélyt vagy vétket a társadalom számára,
akkor szerintem a társadalomnak nem kell foglalkoznia ezzel a kérdéssel. Tudatában
kell lennünk, hogy az emberi jogok fogalma tele van ketyegő időzített
bombákkal. A véleményem az – és ezt el is mondtam (Nyugaton) –, hogy egyetlen
muszlim társadalom sem tekintheti soha a szexuális szabadságot, a
homoszexualitást stb. személyiségi jognak. A muszlim társadalmak ezeket a
dolgokat betegségeknek tekintik, amelyek ellen küzdeni kell és amelyeket
kezelni kell.

Riporter: Az örökség védelme az
iszlám egyik fő célja.

Ahmad Al-Tajeb: És az erkölcsi értékek védelme is. A gond az, hogy (az iszlám és nyugati) civilizációk különbözőek. A mi civilizációnk a valláson és erkölcsi értékeken alapul, míg az ő civilizációjuk inkább a személyes szabadságon és bizonyos erkölcsi értékeken alapul.

[…]

Ahogy
mondtam, ha egy hitét elhagyó az iszlámot az iránta való gyűlöletből hagyta el,
és azzal a céllal, hogy ellene tegyen, akkor ez hazaárulásnak tekintendő, mert
ez egy muszlim társadalom, ahol az iszlám 1400 éve van jelen, más vallások
pedig több mint 5000 éve. Ehhez az embernek nincs joga… ebben az esetben a
hit elhagyása lázadás a társadalom ellen. Lázadás a vallás ellen, és az ellen,
amit a társadalom szentnek és sérthetetlennek tart.

[…]

Riporter: Mi a hitét elhagyó
büntetése?

Ahmad Al-Tajeb: A jelenkori és a
történelmi (iszlám) jogtudomány is megegyezik abban, hogy a hit elhagyása
bűncselekmény.

Riporter: Minden jogtudós
egyetért ebben?

Ahmad Al-Tajeb: Mondhatjuk, hogy
mindegyik. Nagyon kevesen vannak más véleményen, úgyhogy mondhatjuk, hogy
mindenki egyetért ezzel.

Riporter: Többé-kevésbé
mindegyikük?

Ahmad Al-Tajeb: A négy jogi iskola mind megegyezik abban, hogy a hit elhagyása bűncselekmény, és hogy egy hitét elhagyót fel kell szólítani a megbánásra, és ha nem teszi, akkor meg kell ölni.

[…]

Két
vers van a Koránban, amely egyértelműen megemlíti a hit elhagyását, de nem
kötnek ki meghatározott büntetést. A büntetést a halál utánra hagyják, hogy
Allah büntesse meg őket, ahogy ő jónak látja. Azonban van két hadísz a hit
elhagyásáról.

A kettő közül a hitelesebb szerint egy muszlimot csak három esetben lehet megölni, melyből az egyik az, ha elhagyja a vallását és a közösségét. Meg kell vizsgálnunk ezt a két kifejezést: a „vallás elhagyását” a „közösség elhagyásaként” írják le. Minden korai jogtudós úgy értelmezte ezt, hogy olyan valakire vonatkozik, aki elhagyja a vallását, függetlenül attól, hogy a közösségét elhagyta és szembeszegült vele vagy sem. Minden korai jogtudós azt mondta, hogy egy ilyen személyt meg kell ölni, függetlenül attól, hogy az illető nő vagy férfi – a hanafita iskola kivételével, amely szerint a női valláselhagyókat nem kell megölni.

Riporter: Miért?

Ahmad Al-Tajeb: Azért, mert az
elképzelhetetlen, hogy egy nő fellázadjon a közössége ellen. Ez kihangsúlyozza
a tényt, hogy a valláselhagyást csak akkor kell halállal büntetni, ha a
valláselhagyó veszélyt jelent a társadalom számára.


Sheikh of Al-Azhar Ahmad Al-Tayyeb: In Islam, Unrepentant Apostates Should Be Killed; Homosexuality Is a Disease | MEMRI

Print Friendly, PDF & Email