Hogyan vitázzunk az iszlámot mentegetővel |Dr. Bill Warner

Dr. Bill Warner gyakorlatias módszerei, melyekkel hatékonyan érvelhetünk az iszlám mentegetőivel szemben.


Új
módszerem van az iszlám tanítására és a vitákhoz, ami a sahadát használja. A
sahada annak kinyilvánítása, hogy nincs más isten csakis Allah, és Mohamed az ő
küldötte.

Megmutatom,
hogy ezt hogyan használhatjuk az iszlám mentegetőivel, az apologétákkal
szemben. Az iszlám mentegetője olyan valaki, aki bár nem muszlim, mégis védi az
iszlámot. Tehát kérdezzük meg az apologéta barátunkat: Hiszel abban, hogy nincs
más isten, csakis Allah? Nem! – válaszolja. Úgy hiszed, hogy Mohamed Allah
küldötte? Nem! Nos, ebben egyetértünk. Te és én is úgy gondoljuk, hogy az
iszlám egy téves doktrína. Lehet, hogy ennél a pontnál a barátunk visszakozni
fog, és azt mondja: Egy pillanat! Nem mondhatunk rossz dolgokat az iszlámról,
olyanokat, hogy az téves. Az iszlám egyike a nagyszerű vallásoknak. Ekkor
mutassunk rá a barátunknak arra, hogy a teljes iszlám a Koránon és Mohamed
szunnáján alapul. Szóval, ha nem hiszel Allahban és Mohamedben, akkor nem
hiszel az iszlámban. Következetlen vagy, ugyanis miért támogatsz valamit,
amiről úgy gondolod, hogy tévedés? Nem igaz, de azért véded!?

Nézzük
meg, hogy ez a módszer hogyan működik a muszlimoknál. Tegyük fel ugyanezt a
kérdést! Hiszel abban, hogy nincs más isten csak Allah és Mohamed az ő
küldötte? Mire ő: Igen! Ekkor elmondom neki, hogy a Korán egy ember alkotta
irat, és Mohamedet becsapták. A lényeg a következő: itt nincs kompromisszum,
nincs középút, nincs semmi félúton egy tökéletes Korán és egy közönséges könyv
között.

A
legjobb, ha megértjük egymás nézőpontját. Mindez nem a jó és rossz kérdése, hanem
a nézőponté. A nagy kép így néz ki: arra jutottam, hogy ha muszlimokkal
beszélgetünk, akkor nekik mindig igazuk van az iszlámmal kapcsolatban, a káfirok
pedig mindig tévednek, mivel nem érthetik meg az iszlámot. A káfirok miért nem
érthetik meg soha az iszlámot? Ennek bizonyítása egyszerű, ugyanis ha
megértenéd az iszlámot, akkor muszlimmá válnál.

Itt
egy újabb módszer az iszlámról való tanításra. Mindig keresem az egyszerű
módszereket.

És
igazából nem kell mást tudni az iszlámról, mint amit nem szeretünk abban, amit
Mohamed mondott és tett.

Szóval
nézzük meg, hogyan kezeljünk egy iszlámot mentegető barátot. Mondjuk el neki
azt, hogy Mohamednek sok rabszolgája volt, nagykereskedelmi méretekben
adta-vette őket, ajándékként adta és fogadta őket. Hajlandó vagy elítélni
Mohamedet, mint rabszolga-kereskedőt? Nos, ha valódi apologéták, akkor
visszavágnak és ezt mondják: Nos a keresztényeknek is voltak rabszolgáik, a
rabszolgaság megtalálható az Ótestamentumban is stb. Megpróbálják elterelni a
témát. „Ezek a rossz dolgok a Bibliában is benne vannak” – mondják. Ne
vitatkozz velük, ne szállj szembe velük, csak mondd azt, hogy „Szóval nem
ítéled el és utasítod el Mohamedet, mint rabszolga-kereskedőt!?” Egyszerű.

Itt
egy másik példa. Mohamed költőket és másokat is megöletett, mert ellenkeztek
vele. Elítéled és elutasítod azt, hogy Mohamed olyan embereket ölt meg, akik
elutasították az iszlámot? Ha visszavágnak, akkor ne vitatkozzunk, csak
mondjuk, hogy „Szóval nem ítéled el azt, hogy Mohamed olyan embereket öletett
meg, akik ellenkeztek vele!?”

A
módszer egyszerű. Felhozunk olyan dolgokat, amikkel Mohamed a káfiroknak ártott
és megkérdezzük, hogy hajlandó-e elítélni vagy elutasítani ezt. Ha vitatkoznak
és témát váltanak, és a keresztényeket és zsidókat kezdik el támadni, szidni és
hasonlók: nem menj bele a vitába. Csak mondd, hogy „Szóval nem ítéled el és nem
utasítod el ezt.” És folytasd a következő történettel.

Ezt
megtehetjük a Koránnal is, de ezt nem ajánlom, mivel a Korán egy trükkös
iromány, míg Mohamed egy férfi, akit meg tudunk ismerni.

A
beszélgetés legnehezebb része, hogy ne válaszoljunk a vitapartner támadásaira,
tagadásaira, és arra, hogy témát váltanak. Csak maradjunk a „Szóval nem ítéled
el …”-nél.

Ugyanez
a módszer működik a muszlimoknál is, csak sokkal hevesebb tagadással fogunk
találkozni. Itt egy példa: Mohamed 6 évesen vette feleségül Aisát, és a lány 9
éves korában hálta el vele a házasságot. Elítéled és elutasítod azt, hogy
Mohamed egy gyerekkel szexelt? Vissza fognak vágni és a legtöbb esetben, ha
muszlimok, akkor azt fogják mondani, hogy ez nem történt meg. Ekkor csak
kérdezzük meg: „Tehát nem ítéled el a kilenc évessel történő szexet.” Ne
vitázz, csak továbbra is mondd azt, hogy „Szóval nem ítéled el.”

Tehát
ez egy nagyon egyszerű módszer. Egyszerűen megkérjük az illetőt, hogy ítéljen
el és utasítson el valami olyat, ami erkölcstelen. Ez működik mind az apologétáknál,
mind a muszlimoknál. Próbálják ki!

Print Friendly, PDF & Email