Ugyanannyira erőszakos a Biblia, mint a Korán? | Dr. Bill Warner


Nemrég
készítettek egy tanulmányt, amiben statisztikai elemzésnek vetették alá a
Koránt, az Ótestamentumot és az Újtestamentumot. Ebben azt állították, hogy a
Biblia sokkal erőszakosabb, mint a Korán. Mindez meglepett, mivel az én
elemzésem ennek éppen az ellenkezőjét mutatja. Ahogy majd láthatjuk, az én
elemzésem illeszkedik a reggeli újságok főcímeihez. Első pillantásra ez az
elemzés egy olyan multikulturalista iskola része, amely azt akarja bizonygatni,
hogy minden kultúra egyformán legitim, és bár a Korán erőszakos, az Új- és
Ótestamentum hasonlóan erőszakosak.

Először
is definiáljuk az erőszakot: az erőszakot én politikai, fizikai erőszaknak
definiálom. Amikor Káin megöli Ábelt, az számomra nem számít politikai erőszaknak,
mivel ami engem érdekel, az az, hogy az Ótestamentumban a zsidók hogyan ölnek
meg nem zsidókat, illetve az Újtestamentumban a keresztények hogyan utasítanak
a nem keresztények megölésére. Hasonló mércével mérem az erőszakot a Koránban,
a szírában és a hadíszban. És itt vegyük észre, hogy nem csak a Koránt elemzem,
hanem a teljes szunnát: a hadíszt és a szírát is. Tehát engem a politikai
erőszak érdekel, ezen belül pedig a tényleges erőszak.

Nézzük
meg, hogy mit kapunk, mivel itt többet kell tennünk, mint csupán megszámolni a
szavakat. Mondok egy példát. Egyszer egy egyetemen tartottam előadást, és a
hallgatók között sok muszlim ült. Amikor megemlítettem, hogy a Korán milyen
erőszakos, főleg a medinai része, egy hallgató felemelte a kezét és azt mondta,
hogy végzett egy gyors keresést a mobiljával, és a dzsihád szó csak ennyiszer
meg annyiszor szerepel a Koránban. Erre azt válaszoltam, hogy én nem a dzsihád
szót számolom, hanem a tényleges dzsihád cselekedetet. Mondok egy példát, uram:
mindketten tudjuk, hogy van egy vers a Koránban, ami a harcosok álmosságára
vagy fáradtságára utal. Ez a badri csatából származik. És bár nem tartalmazza a
dzsihád szót, de gyakorlatilag egy egész szúrát írtak a badri csatáról.

Tehát
a teljes ideológiát szeretnénk felmérni nem csak az előforduló mondatokat. Amikor
ezt a munkát elvégeztem, más eredményre jutottam. Azt találtam, hogy a Korán, a
szíra és a hadísz a legerőszakosabb mind közül. Az Ótestamentum erőszakos?
Igen. Azonban az Újtestamentumban nem találtam semmiféle politikai erőszakot. A
méréseim kimutatták, hogy nincs politikai erőszak az Újtestamentumban. 34 ezer
szót szentelnek az erőszaknak az Ótestamentumban, és 328 ezer szót a Koránban,
a szírában és a hadíszban. Szóval én a politikai erőszakot mérem.

És
nem mellesleg van itt még egy különbség. Az Ótestamentumban található legtöbb
erőszak történelmi természetű. Törzsi jellegű erőszakról, támadásokról szól. Azonban
ezek történelmi leckék, nem előírások. Az iszlámban előforduló erőszakban az a
rossz, hogy mindez előírás, utasítás. Ténylegesen vannak olyan részek, amik azt
mondják, hogy ennek az erőszaknak addig kell folytatódnia, amíg minden ember
azt nem mondja, hogy nincs más isten csak Allah és Mohamed az ő prófétája.

Észrevehették,
hogy van egy másik sajátosság az én mérésemben: az én erőszak-mérésem az, amit
a reggeli hírekben olvasnak. Ha reggel felkelnek és azt látják, hogy muszlimok
erőszakot követtek el, meglepődnek vagy megdöbbennek? Vegyék észre, hogy az
elkövetők soha nem metodisták vagy mennoniták. Tehát az én elemzésem egybevág a
reggeli hírekkel, míg ez a másik multikulturális statisztikai elemzés
ellentmond ezeknek.

Print Friendly, PDF & Email