Iszlám reform? Nem lehetséges! | Dr. Bill Warner


Hányszor
hallották már ezt: az iszlámnak csupán reformra van szüksége?

Miért
szükséges megreformálni? Nos, anélkül a dzsihád dolog nélkül „szebb” lenne. Tehát
reformáljuk meg!

A rossz hírrel kezdem: az iszlámot lehetetlen megreformálni. Mit értek ez alatt? Megmutatom. Mindez majdnem olyan, mint egy matematikai művelet.

Erre
mondhatják azt, hogy nézze, ha a kereszténységet és a judaizmust meg lehetett
reformálni, akkor az iszlámot is. Nos, nem igazán.

Tegyük fel, hogy úgy szeretnénk megreformálni az iszlámot, hogy kicsipegetjük belőle azt, ami jó és elhagyjuk, ami rossz benne. Mi döntjük el, hogy mi az, ami jó és mi az, ami rossz benne. Miből áll az iszlám, amiből aprólékos gonddal válogatunk? A Koránból, a szírából és a hadíszból. Ezért, ha meg akarjuk reformálni az iszlámot, akkor meg kell reformálnunk a Koránt, a szírát és a hadíszt.

Kezdjük
a Koránnal. A Korán mit mond saját magáról?

Korán 3:7: „Csakis Allah ismeri a Korán valódi értelmezését.”

„Azok,
akik nagy jártasságra tettek szert a tudásban, mind azt mondják: Hiszünk benne,
hogy a TELJES [Korán] az Urunktól származik.”

És
mivel minden Korán-vers Allahtól származik, ki vagy te, hogy szemezgess
belőlük?

Itt
egy példa arra, hogy amúgy sem tudhatjuk melyiket válogassuk ki.

Korán 2:216: „Előíratott számotokra a harc. Jóllehet az nincs kedvetekre. Lehet, hogy valamit nem kedveltek, holott az jó nektek és lehet, hogy valamit kedveltek, ám az rossz nektek.”

Tehát
maga Allah mondja annak, aki válogatni akar, hogy ezt nem teheti meg.

Korán 11:1: „Ez egy olyan könyv, melynek versei tökéletesek.”

Tehát
minden vers tökéletes. Ki vagy te, hogy azt mondd, hogy nem azok?

Korán 5:3: „A mai napon teljessé tettem számotokra a vallásotokat és kiteljesítettem rátok az én kegyelmemet. És az iszlámot rendeltem el nektek vallásul.”

Tehát Allah vallása tökéletes. Ez magában foglalja a Koránt és a szunnát. Mit teszel ezzel? Hogyan reformálod meg azt, ami tökéletes? Az iszlám tökéletes, annak teljességében és részleteiben is. Minden vers, minden mondat és minden hadísz tökéletes. Mohamed az emberi élet tökéletes példája, ezt 91 vers mondja a Koránban. Ezért Mohamed szunnája is tökéletes. Nincs olyan, hogy jó szunna vagy rossz szunna. Mindez Allah tökéletessége.

De
tegyük fel, hogy Ön olyan nagy zseni, hogy okosabb Allahnál és Mohamednél, és
előáll a reformáció ezen zseniális ötletével. És akkor mi történik? Hova megy?
Nincs olyan mérvadó testület, amely jóváhagyná vagy elutasítaná mindezt. Nem
mehet el az Azhar Egyetemhez, mivel nekik sincs valódi jogosultságuk ehhez. Ők
csupán tudósok egy olyan csoportja, mely elmondja a véleményét. Nincs olyan
központi szervezet, amely változásokat eszközölhetne ki az iszlámban. Szóval
ezzel a zseniális reformációs tervvel nincs hova menni. Senkit sem fog
érdekelni.

Tehát,
azt mondod, hogy meg kell reformálnunk az iszlámot, mert ez az iszlámot széppé
teszi – akármit is jelentsen ez. El szeretnéd távolítani belőle a dzsihádot.

A mekkai szakaszban nincs dzsihád, azonban a medinai Korán 24%-a a dzsihádról szól. Bukhári hadíszgyűjteményének 21%-a a dzsihádról szól, Mohamed életének, a szírának pedig 67%-a, azaz 2/3-a. Tehát itt nem csak egy-két versről van szó, hanem egy rendszerszintű problémáról. Egy doktrínát kellene megváltoztatni, amit nem lehet egy-két vers megváltoztatásával elérni.

Az
iszlám nem az, amit valamelyik muszlim mond, hanem az, amit Mohamed mondott, ezért
nem mehetsz oda valamelyik muszlimhoz azzal: – „Nos, úgy gondolom így kellene
megreformálni.”  – „Ó tényleg, igazad
van.” 1,5 milliárd muszlim van. Melyiket kéred meg arra, hogy hagyja jóvá a
reformációról szóló elképzeléseidet? Míg, ha Mohamedet idézzük, az objektív. Mi
mindannyian találkoztunk barátságos, jóindulatú muszlimokkal, így azt mondjuk: „Ha
a muszlimok barátságosak, akkor lennie kell egy barátságos iszlámnak, amit
követnek.” Ez nem így van! Ők nem követik a teljes iszlámot. Ők csak a mekkai
iszlámot gyakorolják, a medinait pedig nem. A barátságos muszlimok nem tudják
elítélni vagy azt mondani, hogy a medinai rész helytelen, csupán azt tudják
tenni, hogy nem gyakorolják ezt. Azonban ez nem reform, hanem csak nem teszik
azt, amit az mond.

Emlékezzünk
arra is, hogy Mohamed mindaddig kudarcot vallott, amíg nem vezette be a
dzsihádot. A mekkai 13 éves karrierje alatt, ahol az iszlámot hirdette és nem
volt dzsihád, csupán 150 követője volt. Amikor azonban a dzsihád és a politika
felé fordult, annak elsöprő sikere lett. Tehát a szakasz, amit el szeretnénk távolítani,
a sikert hozó rész.

Lássunk
egy másik problémát. Miért próbáljuk megjavítani azt, ami nem romlott el? Az
iszlám elsöprő módon sikeres Európában, Brazíliában, Közép-Amerikában, az
Egyesült Államokban és Kanadában. Nincs szükség a javításra, hiszen olyan jól
működik, mint egy kiváló svájci óra.

Ha
megfigyeljük, ezek a reformer emberek vagy az iszlám mentegetői, vagy pedig egy
jelentéktelen muszlim csoport tagjai. Egyszerűen nem számítanak.

Ismételjük át még egyszer: A Korán tökéletes, szintúgy a szíra és a hadísz. Nem lehet őket megreformálni. A doktrína rendszerszerű, nem lehet csak úgy itt vagy ott kicsipegetni belőle. Nincs olyan irányadó szerv, ami jóváhagyhatná a változásokat, amiket teszünk. És az iszlám nem romlott el, miért kellene megjavítani? Tehát ezek lennének az okok, amiért az iszlámot nem lehet megreformálni, és nem érdekel, hogy mennyire kedves ember állítja az ellenkezőjét.

Print Friendly, PDF & Email